Jobb jobb jobb :-)

Det finns dom som säger att det inte finns jobb... då jag bodde i 08-området så löd historien att det finns många jobb men också för många sökande.. När jag bor på 0612-området så finns det inga jobb om man inte flyttar till en storstad "typ stockholm" hmm är det verkligen så illa?? Vissa klagar på invandringen och asylsökande att det är dom som tar "våra" jobb?! hmm är det kanske inte så att "vi" är lite kräsna? om jag tänker så här att en utbildad advokat skulle förmodligen inte gå in i vården, har jag fel då? ... ... ... Nä skulle inte tro det, men varför säger man då att det är brist på jobb?? 
Själv jobbar jag mer än nödvändigt dumt :-( men mitt eget val och jag behöver pengarna.. 
nä nu är det kväller igen, ha de gött så hörs vi igen :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0