Sagan om Divatorpets Birger av Mimmi!

 
Lillkillen som fick det rosa halsbandet :-) Birger döptes till just det pga att mammas kompis som heter Birger, hans syster dog natten innan B-kullen föddes. Då jag fick höra det så sa jag att min första hanvalp som föddes skulle heta Birger efter mammas vän. Och så blev det :-) Birger var den som vart kvar längst av valparna då jag fick ett speciellt band till honom så det var honom och Bolt som jag valde mellan.
Bolt var den vitaste av dom alla men birger var nog den som var "värst" 
Sen när jag bestämde mig för att behålla bolt så fick birger flytta till Västerås till en tjej som studerade på Realgymnasiet inriktning hund. Dessvärre så gick det inte att han kunde vara kvar av olika familjeförhållanden. Så nu är han tillbaka hos mig och kenneln :-) 
 
 
Birger kom tillbaka till kenneln 2013-04-25 en torsdag och det var lillebror Ronnie och min Mamma som åkte till västerås och hämtade honom. Birger var som vanligt både glad och social <3 men däremot så var han i absolut smalaste lagret och kunde gott fått ha lite mer muskler :-)
 
Birger har inte någon dirrekt koppelvana och så vet han inte hur han ska bete sig när han möter andra hundar.. hmm utfall och skällande och massa dumma vanor som inte accepteras här hemma. Så vi påbörjar hårdträningen dirrekt :-) vi möter hundar: Birger får sitta och behålla lugnet när den mötande hunden och förare går förbi. Näää inte helt så lugnt och städat är det ännu, men det kommer. Birger är en otroligt envis och kaxig liten kille som verkligen visar sitt missnöje genom att ljuda med skällande och försök till någon attack när hundarna går förbi. 
hehe lite skumt måste ändå folket tycka att det är när dom är vana att se Mimmis och mina promenader där allting går som det ska och Mimmi går lös i alla situationer ;-)
 
 
Birger har fått ändrade vanor iallafall, nu äter han 1kg klass foder om dagen, han går på en långpromenad på morgonen omkring 8km lång i blandad teräng och både lös och kopplad, mycket kontakövningar och inkallningar under promenaderna. Sen jobbar vi på möten med hundar :-) Birger älskar att leka och kampa till min förtjusning <3
 
Den här bloggen kommer ni att kunna följa mina och Birgers framsteg och nedslag :-) Nu testas mina kundskaper också men jag tror nog vi kommer få ordning på detta lilla yrväder <3 på återseende :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0