Första utbildningarna är ansökta!

Hihi satt och kollade alla möjliga utbildningar med hund, bla så har jag alltid spekulerat på det där med mögelhund. men tydligen så är det massa skitsnack där ute just nu och dessutom så har jordbruksverket tydligen ändrat på sina regler eller om dömen. Så jag blev matt att läsa om det så jag spånade vidare :-)
Då råkade jag hamna in på hundsjukvårds kursen som jag också har varit spekulant på förrut men inte haft någon möjlighet att kosta på mig den utbildningen tyvärr. men så såg jag att den skola som jag råkade snubbla in på hade en kurs som var CSN berättigande!! wow inte så mycket omtankeverksamhet som behövdes då inte. Sen märker jag att dessutom så finns den på distans.. hmm kan det bli bättre eller? :-)
På samma sida så fann jag även hundskötarutbildningen så då gick jag in och kollade även den länken, och guess what!! ja där fanns en utbildning som i stora drag ger mig redskapen för att starta ett hunddagis eller pensionat!! också denna på Distans!! så kort var tankarna, skrev ut det som jag behövde, ordnade betyg och intyg och diplom. Sen skrev jag ett brev och satte dit ett kort!! och nu är den ansökan också iväg!! haha ingen eftertanke alls när det gäller en framtid som den som man alltid har önskat sig!! åh så nu hoppas jag verkligen att jag kommer in och med! så då är det bara att fortskrida planerna!

Mimmi mår fint. jag tycker inte att hon har blivit någe större ännu iallafall, hmm vore ju tråkigt om hon går tom :-( men men då är det väl inte meningen heller. Hon är i tredje veckan idag så ännu är det väl kanske inte kört heller. Ja vi får fortsätta hoppas!

nä nu är de sängen som gäller! suss så sött alla och dröm vackra drömmar! ja det lär väl jag göra iallafall.. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0