Nya friska tag!!

Vi har varit på parningsresa jag, Felicia och Mimmi, och den vart mycket lyckad! ;-) Vi for på fredag fm och var framme mot kvällningen i Malmberget och Gällivare. En mycket lång resa blev det men rolig. Jag är mäkta stålt över Felicia som var i gott humör nästan hela resan, den sista biten var jobbigast och det var pga mörkret och vägmaterialet.. halt och elendigt.
Men possitivt vart det Jättetrevligt hade vi med Petra, Angelina och Boss hela helgen. Mycket hundprat och hela två hängningar fick vi till innan vi for hem på söndagen.
Boss och Mimmi fann varandra dirrekt men det vart inte någon hängning förrän på lördagen och sedan en på söndagen. Boss visade sig vara en mycket trevlig och social kille som jag fann mycket tycke för, så nu väntar vi med spänning om det blir en liten Diva till matte :-)
Valpintressanter har jag fått flera stycken så jag hoppas att jag får valpar så det räcker och blir till belåtenhet med de blivande valpägarna :-)
Jag förväntar mig både lång och korthåriga valpar med en bra mentalitet och mycket sociala. Dessa valpar kommer jag att vilja att de kommer till aktiva hem då jag tror att dom mår bättre och blir lättara att ha och göra med om de får sin stimulans som dom behöver, dvs både mentalt och fysiskt. Valparna tror jag kommer att bli bra exteriör på också så även utställningar kommer att bli en rolig aktivitet.
Om nu det blev valpar i helgen som var så är planerad valpning runt den 24april och då blir leverans en vecka innan midsommar, vilket jag tror också är en bra tid att få hem sin nykomling! ;-)

Jag har fått hjälp med en ny logga till Divatorpets kennel samt hjälp med hemsidan! så nu är den jättefin tycker jag och jag är dig Sandra "Tågabo kennel" evigt tacksam för din hjälp med detta. ;-)


Kommentarer
Postat av: Kristina

Lycka till, håller tummarna för att det blir valpar.

2011-02-22 @ 18:14:37
URL: http://hem.passagen.se/foxtrixa
Postat av: Petra Andersson

Wow, tjusigt Annica! och nu ser du till att uppdatera bloggen lite oftare! :)

Kramar från kalla Malmberget

2011-02-23 @ 16:28:38
URL: http://www.whiteicewolfs.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0