Åh stålt är jag för denna kombination som kommer på Divatorpets Kennel!

Nu är det mycket som har hänt igen. Mimmi är mentaltestad och igår så fick vi godkänd exteriördel så nu har hon fått titleln KORAD. Jag har även gjort om hemsidan lite och berättat där på valpsidan om hannen som jag har planerad kull med Mimmi med parning i mars.
Nu i November så ska jag åka och ta provet för Rabies och håller såklart tummen att det också är OK!
Tage däremot har fått ligga lite på sidan nu i sistonet. Vi skulle ha tävlat två lydnadsklass två tävlingar men fick förhinder på en av dem och hade mentaltestet med Mimmi och hann tyvärr inte dit..
Men men lydnadstävlingar brukar det ju finnas gott om så jag tyckte korningen var viktigare då Mimmi planeras paras i mars. Ställde ut för Jesper Johansson gjorde vi igen.. och han gillade tydligen inte Mimmi heller så hon åkte ut på en tvåa .. hmm jaja han godkände henne på exteriören iallafall och där fick hon en etta!! jaja jag har aldrig riktigt förstått mig på utställningar men en sak vet jag att det behövs inte så mycket träning för att ställa ut.. :-) Jag tränade Mimmi i två dagar på ställande och hon stod jättefint. Hon var lite het i travet så hon sprang som en spansk showhäst.. men det impade inte på domaren. trist..
Men men så ser det ut i dagsläget och om hannen Yukon kan du läsa mer om på hemsidans valpsida.
ha det suuper.. kram

Mimmis blivande fästman :-)
här i snö


Kommentarer
Postat av: Roger

Grattis till korningen av Mimmi och lycka till med parningen! Av det jag hört så kan det här bli en riktigt intressant kull!

2010-11-24 @ 08:39:21
URL: http://lokalingon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0