Träning av spår idag

Och jag la ett spår till Tage med lite olika föremål i spåret! dessutom så gjorde jag mycket vinklar och många apporter  och köttbullar i spåret. Spåret fick ligga i ca 45min.
Tage tog upp spåret som vanligt vid bilen ;-) men vid spår starten gjorde jag lite annorlunda än vanligt. Jag tvingade han att lugna ned sig innan han fick gå på spåret. Han gick på spåret ovanligt lugnt :-) han fick köttbullar redan i början av spåret och intresset höll sig lugnare än vanligt. vilket är kanon juh!! Sen tog han vinklarna jättefint och lugnt även här. När vi kommer fram till första apporten som var en apportpinne så hojtade jag såsom att spåret var slut!! vilket fick han att ta upp apporten och komma till mig, där bytte jag ut pinnen mot favvo bollen!! hihi ja det kan man kanske fundera på vad jag tänkte då!! men jo så här är det att japp han gick upp i varv och var den glada och possitiva hunden som bara man kan älska och hata.. Men vi kampade lite med bollen och sedan kommenderade jag loss. han fick sätta sig vid min sida igen och jag la undan bollen. När jag var färdig så tog jag han i selen igen och påvisade spåret! japp han gjorde det!!! han gick tillbaka i sin lugna och harmoniska spårning och jag GICK efter han.. Så kom vi fram till de saker som jag aldrig förrut hade i spåren.. och han blev mycket fundersam och stannade upp vid sakerna tittade på mig och tänkte gå vidare, men då tog jag fram bollen igen och visade att jag ville ha någonting iutbyte!! hmm jo då han hajjade igen och sprang för att hämta saken och lämnade den och vi fick kampa igen!!  Ja så fortsatte vi i både vinklar och böjjar och olika föremål i spåret!! slutapporten fick naturligtvis vara slutet!! Men vi avslutade med att han fick komma in med den så vi kunde kampa även här!! men med bollen som han sedan fick bära stolt tillbaka till bilen!! Sååå himla nöjd med spåret och hunden såklart!!

Mimmis spår fick också ligga i ca 45min och där fanns köttbullar och två leksaker!! Hon är ju som sagt inte alls van med arbetet men det hon gjorde var att hon jobbade HELA tiden och jobbade sig fram igenom spåret med vissa utsvävningar men hon fann köttbullar och leksakerna!! sååå kanon duktig!! och för att vara den andra gången som vi lade spår till henne så gjorde hon ett kanonarbete!! Vilken tik!! fantastiskt vilket ämne att jobba med!! sååå nöjd även här!!

Sedan tog vi Lindas Baniq som också jobbade på jättefint och vi kände oss mycket nöjda allehop!

Efter detta så tog jag ut Tage som fick ligga platsliggning medans vi fikade!! så han fick säkert ligga en 10min medans vi fikade. Inga problem här inte!!
Efter det så avslutade vi med budföring, Linda fick en favvoboll och jag hade den andra. Vi skickade från mig som första och sedan fortsatte vi fem och avslutade sedan hos Linda!! Såååå himla skönt att han börjar även här att hajja att man vet aldrig NÄR bollen kommer!! Även nu gjorde han matte jättenöjd!!

Så summan är väl att matte är mycket nöjd med dagens jobb med hundarna!! kram på alla och i morgon ska vi spåra igen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0