spår träning idag!!

och det gick sisådäringa om jag så säger!! ;-) Jag började med att lägga ut ett spår åt Linda och Baniq sen ett åt Tage och sedan ett till Mimmi! så nog har jag fått motion alltid ;-)
Efter att spåren låg i 40min så gick linda på sitt. och sedan gick jag på med FERRARIN!!!! Nu var det länge sen som vi gick skogsspår och det gillade han skarpt!! hmm han började med att gå över en apport, men det kom han på så då gick han tillbaka till apporten fast inte samma väg i snåren :-/ Så vi börjar trassla in oss, och sen tycker han att det tar alldeles för lång tid att vänta på att matte trasslar upp allting så när han går på spåret igen så är han dundertaggad!! och han går ned med nosen och spårar som en Ferrari!! hmm men hans matte är inte någon släpkärra som kan hänga med i denna fart, och inga vantar hade hon heller så det slutade med en frispårande hund!! och JO då visst spårade han som en guud men i snabb hastig het. så han drog! jag gick emot vägen och Tage kom tillbaka när han spårat klart! hmm nä det där var vi inte nöjd med alls...
Så Jag funderade tillsammans med Linda och vi kom fram till att det är Tage som jag ska tävla just nu så Mimmi fick stå över sitt spår. Jag vill ju att Tage ska lyckas och detta tillsammans med mig!!
Det som hände på Mimmis spår var att han är fortfarande HET men han stannade upp vid köttbullarna eller ja han gick tillbaka och åt upp dom! bättre terräng och köttbullar i spåret så fick vi till ett bra arbete tillslut!! hmm om han bara kunde bli trött någon gång så blir säkert detta kanonbra!! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0