Rutan, fritt följe och en lååång platsliggning..

Idag så började vi med fritt följe, långa transporter och många vändningar, backande och heltom. Sprong och sidförflyttningar.. och jag tycker att Tage är verkligen taggad nu när vi försvårar momentet och är med på en helt annan nivå.. så det känns mycket bra!!

Efter detta så fick han ligga platsliggning medans vi höll på med Baniq. Tage fick ligga på ena delen av planen och jag ställde mig på andra sidan och sen hade vi Baniq och Linda emellan oss. Jag hjälpte Linda att lägga ut godis också. Så det blev säkert en 10-15minuters platsliggning på morgonen..

Sedan så gjorde Linda en ruta och vi provade på det igen. Och till våran förvåning så gick det mycket bättre än jag förväntade mig. Jag gick ut och la en boll på en osynlig hylla i slutet på rutan, sen skickade jag han och han gick ut dirrekt och hamnade rätt i rutan.. Förvånad och störtglad så slängde jag bollen över huvudet på han och han fick belöningen bakom rutan. Jag sprang in i rutan och tog emot han när han kom med bollen. så böt jag ut bollen mot godis efter att vi lekte lite. Jag avbröt leken och gick till utgångs stället igen och skickade han igen. Samma sak igen fast nu hade han förväntningen av bollen så han vände själv upp emot mig men när jag bara stod still och tittade på rutan så fortsatte han in i rutan.. man såg riktigt hur han fick tänka till HUR SKA JAG GÖRA FÖR ATT FÅ BOLLEN!! ;-) Man såg riktigt hur han jobbade..
Sen fortsatte jag så ifrån alla fyra sidor. och när det gick lika bra då så lade jag av!! sååå himla nöjd igen..

Sen åkte jag ut till klubben ikväll och trodde Lydnads gänget skulle vara där :-( ack vad jag bedrog mig. Så jag och tjejerna åkte egentligen ut i onödan då jag fick träna själv ändå. men men nu fick jag lägga han på gräsmatta och korrigeera bort nosande i den. Sen gick vi långt fritt följe och sprang och lade han under språng. vändningar och ställande under mars. osv.. Sen provade jag såklart rutan också och det gick lika bra nu! men tyvärr så fick jag ha med mig tjejerna som också gärna slänger boll och ropar på Tage under momenten.. hmm jaja det är väl det som kallas störning på hög nivå.. ;-) Men jag är nöjd med Tages prestationer även ikväll så ja det är väl som vanligt att man är kalas nöjd!!
ha en bra dag!! kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0