Hmm tävlingar står mig upp i halsen!!

nä Strängnäs gick det inte så bra på! började med att han slarvade MASSOR i spåret!! så jag tog beslutet och bröt han innan sista pinnen. mm det kändes som rätt beslut då pga att jag vet att han KAN och vill inte att han ska flumma så i spåret. Jag hade gjort samma på träning och kommer förmodligen att göra samma igen på tävling om det skulle fortsätta!! Sen hade vi budföringen där han inte ville komma tillbaka till mig så jag fick lägga in stora DK och fick in han vid min sida igen. ja sen fortsatte tävlingen i stort sätt på samma flamsiga sett. 20grader och solsken låg säkert lite bakom valphjärnans molekylval idag... hmm eller som Roger döpte om han till Ferrarri!! hehe ganska passande namn men  även en ferrarri behöver en förare för att komma någonstans.. Så summan av kardemumman var att -Ja nu har vi deltagit i första appellen i år!!

Nu har vi idagvarit i Timrå och deltagit även där!!
Den där förbenade platsliggningen!!! ja han ställde sig IGEN!!! så 0p
Tandvisningen 7p
Linförighet 5,5p han låste sig i någonting i skogsbrynet :-(
Läggande 10p
Inkallning 10p
Ställande 8,5p då han gick något steg
Apportering 8p tjuvstart :-)
Hopp över hinder 9p
Helhetsintryck 9p
så summan här är 139.5p så visst går vi för ett första pris! men denna fördemade platsliggning!! HJÄLP!! sökes

Ja jag är supernöjd med de andra poängen men så är det väl alltid!! det är ju första priset man tävlar för!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0