härliga sommaren är på G!!

och idag så är jag otroligt nöjd med hundträningen igen!! Tage gjorde en grymt bra linförighet, läggande och ställande var också kanon, inkallning körde vi och sedan så gjorde jag ett frammåtsändande med kommandot LIGG efter en sträcka, sedan så gjorde vi läggande under språng och avslutade med fyra platsliggningar!! <3

Och träningen gick kalasbra, under linförigheten så gjorde vi en lång språng march och han sprang jättefint vid min sida i svängar och halter så var han mycket MED!! sååå roligt att han verkligen gör allt när han är på detta humör!!<3
Läggande har jag inte haft några större problem med men jag tränar det en gång ändå så man vet att den sitter..
Ställande har jag kommit på att jag måste låta lite mer bestämd på ställandet vilket jag inte har velat vara då jag är rädd att han ska lägga sig istället.. hmm men egentligen så har jag inte haft några problem med detta moment heller förrutom att han kan gå något steg.. men men man vill ju ha perfektion i arbetet.. Man tränar väl för 12an??
Inkallningen var inte heller något att klaga över, han gjorde en jätte fin inkallning.
Jag gjorde framåt sändande med kommandot Ligg efter 15meter, vilket också gick bra men han vänder upp mot mig innan han lägger sig.. så det får vi försöka jobba bort..
Sedan gjorde jag en språng marsch och lade in läggandet under språng. första försöket vart han osäker och gjorde ett halvläggande, dvs att armbågarna inte slog i backen. Men andra försöket så gjorde han även här ett jätte fint läggande...
Som avslutning så gjorde jag en platsliggning medans Linda tränade Baniq.. den platsliggningen blev ca10min.
Efter detta så fick han ligga bredvid en sittande Baniq för att träna bort att han ställer sig alt sätter sig vid avlämnadet vid tävling!! Första försöket gick klockrent!! han gick upp halvdant så jag fick gå tillbaka och banna han.. Vi valde att byta plats och göra om försöket dirrekt efter misstaget. Och det gick jättefint!! han låg kvar!! yes!!! Men så utmanade vi ödet och provade igen på den plats där han tidigare gick upp, och han kom ihåg även nu så han låg kvar!!! yes yes yes!! så nu har vi funnit ett nytt sätt att träna in platsliggningen och ska nöta på tills på Lördag då det är dags för nästa lydnadstävling!!
Sen avslutade vi med fjärrdirrigering! och även här gjorde han ett grymt arbete!!
Mimmi tog jag ut och tränade HÄR kommandot! Det gjorde jag genom att ha båda två hundarna lösa och sedan ropade jag in, Tage är en duktig lärare också. Så han gick egentligen fot medans jag lockade och plockade med Mimmi. det gick jättefint och Mimmi är en duktig elev. <3 Sen gjorde vi valpinkallningen och det känns som om jag kan börja ställa krav även på Mimmi nu:-) så vi får börja med lite mer lydnadsmoment hedanefter. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0