Där satt den!!

Dagen bjöd på en mycket värmande sol!! Men det gjorde inte så mycket eftersom Örnsköldsvik BK gav en mycket trevlig stämning och glada människor. Sen att vi fiick till platsliggningen gjorde ju inte saken sämre dirrekt!! ;-)
resultatet blev iallafall så här:

Platsliggning 9p
Tandvisning 9p
Linförighet 7p
Läggande 9p
Inkallning 9p
Ställande 7p
Apportering 6p
Hopp över hinder 10p
Helhetsintryck 8p

totalt så skramlade vi ihop 164p och en tredje placering!!

Slutsatsen då? jo nä inte är jag helt nöjd med arbetet idag. Platsliggningen fungerade och det gjorde att jag redan där hade vunnit det jag ville!! 
Men linförigheten gick han som i en annan värld, han strosade med mig men jag fick påminna honom ett antal gånger vad det var vi höll på med egentligen. Sen satte han sig inte i halterna osv osv, så där kan vi prestera mycket bättre :-)
Ställandet gick han några steg så där måste jag komma på hur jag ska stanna han på ett bättre sätt.. 
Apporteringen ja vad säger man, han tjuvstartar och det låter jag han göra också. Men att jag sen ska lägga in ett bra kommando i momentet!! hmm och dessutom så tuggade han lite på apporten också. men som sagt hur mycket ska man lägga ned i den apporteringen då.. det är ju bara lkl 1 som apporteringen är sådan. ;-)

Ja annars så är jag hel nöjd!! jag lät Tage stå istället för sitta vid tandvisningen, vilket gjorde att han fick neddrag i poängen men gjorde ändå det hela mycket bättre än annars. 

nä nu ska jag nog försöka sova lite så man orkar upp i morgon!! Sundsvalls utställning på G!! ha en bra dag! kramen 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0