20grader varmt och vila dag!!

Dagen är en dagen efter work dag.. jag jobbade på parken bollsta igår och kom hem sent. Så i morse så brydde ju inte jäntorna sig någonting om det att mamma kan vara trött.. Nä då det var bara att kliva upp och känna värmen som redan så tidigt gjorde sig känd.. Japp det vart strålande solsken och träningsintresset fick ligga på is.. Så voffarna sprang runt och lekte mest hela dagen på tomten och sedan låg dom i någon skugga som dom kunde hitta. Två gånger rök dom ihop om ben.. hmm konstigt att Tage går fram överhuvudtaget!!! men men han är ju inte så smart alla gånger så .. Ja ja jag fick iallafall bryta dom två gånger och ingen vart skadad.
Planeringen har iallafall gått frammåt tycker jag. jag har skickat ut mail till våran gamla lydnadsgrupp och frågat om några är sugen på att hänga på.. så första tränings passet blir på Tisdag!!
Sååå bra då hinner jag lägga med andra hundar också innan Lydnads tävlingen i Ö-vik!! Måtte killen ligga kvar någon gång!! så vi kommer ifrån denna klass och kan börja med nästa!! ;-)
MH för Mimmi är också klart! den 29maj så går hon MH tillsammans med sin pappa, några av sina kullsyskon och även en halv bror. såå det ska bli riktigt roligt faktiskt..
Utställning är ju också på G!! det är ju i sundsvall som jag ska ställa Tage. Hmm nu när man tänker efter så skulle jag ha ställt Mimmi också men men försent att ändra eller lägga tilll.. så då får vi se vad den här domaren tycker om min mirakel Tage! 
Nä nu ska jag fortsätta här och sen blir det sängen så man orka upp i morgon!! kram oc hej och sov så gott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0