Träningen fortsätter..

Mitt nya tänk är att jag försöker vara på samma plats för att få den säkrare platsliggningen och nu känns det som om jag har kommit till att förflytta oss till en annan plats!
Platsliggningen; han är het som vanligt men när jag väl lagt han så ligger han! jag tvingar inte honom att ha nosen  backen nu när det är snö och is som är såååå himla god att slicka i sig. Det som jag fokuserar på är att han absolut inte får ha någon passion till att kliva upp. Dagens platsliggning började jag med att gå ca 30m ifrån då jag vill prova utöka för att även där se till att provicera fram ett fel. Men han ligger lugnt och fint medans jag står på 30meters avstånd också. Så jag går tillbaka en bit och ställer mig bakom bilen vilket han inte heller brydde sig så mycket om. Sedan började jag göra iordning rutan och sedan några extra konor bredvid, och sedan belöningsskålen för framförgåendet ställer jag proviserande en meter bakom rutan och med det så blir det en gång emellan alla konor  så det blir lite proveserande även där!!
När jag vänder mig mot Tage där han ligger platsliggning så ser jag att han ligger lugnt MEN har span på någonting i skogen! så jag får gå förbi snövallen som hindrade mig från att se de 10 rådjur som stod och betade eller vad dom nu gjorde i skogsbrynet!! hmm ok det vart en ännu större provesering än jag trodde och min lill gubbe ligger kvar!! Guud så nöjd jag är, måtte det fortsätta i dessa banon så ska vi snart få till tävlingarna också!!!
Linförigheten; Ja vi fortsätter traggla som igår och det gick kanon, vi fick även här störning av grannen som var ute med sin hund så det blev ju bra det med..
Framförgående; kalas bra, han gick eller sprang rakt och igenom mina störningskonor!! ingen tindens att vilja ta dom istället!! mycket nöjd igen
Rutan; nä där har vi en hel del kvar!! han hade glömt vad han skulle göra. Han sprang till konerna och in i rutan men belöningen (dvs köttbullen) fick ligga kvar för Tage kom liksom inte på vad det var han skulle göra i rutan!! hmm ok vi fick backa och börja om. kopplade honom för att sedan gå in i rutan tillsammans och visa på köttbullen och sedan gick vi tillbaka till utgångsstället. Jo jag tog bord de andra konorna också då han gärna drogs även dit när han märkte att jag inte var nöjd med resultatet.
Vi gick kanske bara 8m från rutan och nu gick det bra, rakt på kött bullen!! också gjorde vi det igen och igen!! sen backade vi till 15m ifrån och skickade han på rutan. inga problem!!
Kryp; ja vi fortsätter vårat tragglande på samma sätt som jag har påbörjat, vi kryper bakåt!! och lika kul är det ännu!!
Summan av kardemumman då; Jo som jag skrev på facebook! nanananananana nanananananaaa jag är sååå nöjd med min slyngel i koppel, tror faktiskt att pengen börjar trilla ned på rätt plats!! hi hi gogogo
ha en jättefin dag alla!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0