Träning med Två hundar!! ;-)

Ja som ni sett förmodligen så har Mimmi kommit hem igen! Vad som hänt osv vill jag inte gärna skriva här på internet. Men Mimmi mår bra och jag håller på att fixa ordning henne med päls och klor. ;-) Hon känner sig trygg här hemma och har Tage som bara älskar henne till sambo. Vad jag kommer att göra är inte spikat ännu, råkar jag stöta på en intresserad fodervärd som vill träna och tävla med henne så kan jag absolut tänka mig att låta henne gå till en fodervärd igen. Men som det ser ut just nu så kommer Mimmi bli kvar tills jag har gjort MH den 29maj och sedan höftleds röntgat henne.

Dagens träning började lite annorlunda;
Tage fick sitta kvar i bilen och Mimmi fick komma ut först! Endast förtroende och glad träning kör vi.  
Vi lekte in lite inkallningar, följa john och gå förbi Baniq och Linda. Började klicka in henne med köttbullar. Och sedan in i bilen.


Ut med Tage som var lagom taggad kan jag säga, snacka om avundsjuka!! hehe. Mattes kille där.
Linförighet för att få styrsel på hopplärkan sedan en platsliggning 30m ifrån mig som stod och pratade med Linda som tränade in riktning med Baniq. Tage ligger jättefint i 5min och sedan går jag tillbaka för att ge han godis och beröm för att sedan lämna han igen. Han låg sammanlagt ca 10minuter och sedan tog jag upp han och gick fria följe, i form av vanligmarch, språng march, vändningar på stället och vanliga vändningar, vi backade och gick sakta.
Sedan gjorde vi fjärrdirrigering på ca 1,5m avstånd, samt med Linda som störde bakom honom.
Jag bad Linda dirrigera läggande under gång, inkallningen och ställande under gång.
Och så avslutade vi med apportering med först ettans och sedan appellens.
Summan av kardemumman med Tage var att han inte hade samma tempo i tillbaka gången på apporteringen så den gjorde vi igen med en springande ifrån matte. Hastigheten kom tillbaka som på beställning. åh så jobbigt att känna sig så nöjd. det är ju fortfarande nästan tre veckor kvar... hoppas han håller i sig i samma goa och framgångsrika sett på tävlingen..


Efter apporteringen så satte jag in Tage och tog ut Mimmi igen och klickade upp köttbullarna!! Mimmi tycktes trivas bra med sin träning och Matte var mycket nöjd med båda kanonhundarna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0