Ja så var vi på träning igen!!

Blev inspirerad av att åka och kolla på skyddsträningen i torsdags! ;-) så nu längtar jag ännu mer till IPO lägret i sommar!!
Dagens insperations källa är nog solen helt klart! plusgrader och sol ger en massvis med energi! Så vi kan ju säga att min stämning var massor med possitiv energi så om det är därför som det gick så bra hela dagen eller vad det nu var.. bra vart det ändå..
Började med att åka och simma 1500m! sen lite bastu och sedan en kaffe och kexchoklad.
Efter det så for jag till klubben med Linda. Började med en snabb rastning med lös hund. sen så tog jag in han och gick under städat förhållande så gick vi in på planen. Snabba korrigeringar och linförighet med vändningar, backar, sidoförflyttningar och korta passager.
Sedan en platsliggning! Han ligger klockrent nu, jag går och riggar en ruta, och ställer ut en skål med godis för framförgåendet. Sen går jag tillbaka och förbi Tage som fortfarande ligger lugnt. jag ställer mig bakom Lindas bil och han ligger fortfarande bra, något sträckt hals fick han men inte någon tidens till att stiga upp eller krypa. Sedan så går jag till klubbstugan och pratar med Linda vilket blir ca60m från Tage som fortfarande ligger snyggt kvar!! Ja det var ju inte någonting att klaga på iallafall.. matte är nöjd igen.
På med kopplet igen och värmer upp han igen med korrigeringar, sedan spring och sakta. snabba korrigeringar hjälper kanonbra idag.. vi har kort koppel och jag har tom lärt mig själv att jag ska hålla kopplet i vänster handen. Mycket bra följsamhet även i detta moment.
Framförgåendet gjorde vi en längd på ca 50 m sträcka. då det känns som att han börjar hajja vad han ska göra så försvårar vi situationen genom att fortsätta ut från planen, och mycket riktigt så trodde Tage att momentet tog slut med det att planen tog slut. hmm där får vi komma på fler svårigheter... Men annars så går han eller nä han springer gärna!! ut i stramt koppel och släpar mig i sitt framförgående. Men han bär högt huvud och inget nosande!!! så nog är vi på gång iallafall..
Sedan så gjorde vi lite mer linförighet och sedan så gjorde vi läggande under språng!! åh vad det gick bra!! sååå himla glad. det syntes bromsspåren i snön och jag har en kanonglad hund som bara älskar att jobba!!
Efter det så provade vi rutan! men nä där har vi lite kvar med konerna att jobba bort!! tänk att de ska vara så roliga och lockande att putta på med nosen. hmm ytterligare en uppmaning lägg inte några godisar på koner under träning!! mycket svårt att jobba bort!! hmm
men men summan av kardemumman är att Matte är helnöjd med dagens träning!!

Sen när vi kom hem så ville tjejerna åka pulka så då tog vi fram selen och pulkan och tog en vända här i området! som vanligt så gick det också bra.

ha en strålande hälig kväll alla goa och glada!! och glöm inte att lämna en komentar att du har varit inne och läst!! kram och hej

tage
här under våran kanonplatsliggning!!


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Läst..hehe=) kanon duktig han är... ja matte oxå som kämpar på!

2010-03-09 @ 08:57:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0