Dagens träning

I dag så blev det Linförighet först och sedan platsliggning 8min. Ställande under gång och inkallning. Läggande under gång och rutan. sedan la jag in ställande även i framför gåendet och sedan rutan!

Linförigheten gick bra idag också, det jag kan känna är att jag skulle vilja ha snabbare sättande.
Platsliggningen gick jättebra även den, 8min fick han ligga och jag gick 30m ifrån han. Sedan när jag kom tillbaka till han så kom grannen ut med sina hästar! så passande så jag gick ifrån igen men bara två meter framför han för att ev hjälpa han om han behöver.. men grabben låg och såg visserligen ut som en svan med denna långa hals och näsan doftade så högt han kunde, ;-) men han låg kvar utan min hjälp..
Ställande under gång provar vi mest för att påminna och se om han kommer ihåg och det gör han.
Inkallningen går rakt och med säkerhet och ett mycket bra slut..
Läggande är han också jätteduktig på så det är kanonkul, så jag har börjat springa och lägga han under språng.. vilket också går bra.
Framförgående har ju också gått jättebra med olika transportsträckor så han aldrig ska veta när det är slut! Så idag så har jag lagt in ställande i slutet också. han vill gärna vända upp mot mig så jag har börjat kasta bollen över huvudet nästan presis när jag har komenderat stå! så på så sett så har han inte hunnit vända upp mot mig.. så ja det fungerar just nu iallafall ..
Rutan har jag också graderat upp med ett ställande i rutan, jag har en godis på slutlinjen och sedan han sprungit dit och tagit den så lägger jag in STÅ och det fungerar kalas , ja idag iallafall ;-)
jag är sååå sugen på att lägga in krypet frammåt också men jag ska hålla mig ett tag till. Just nu så kryper vi bakåt!!
Ja vad mer kan man säga än att jag är nöjd även med denna träningsdag!! ha en bra dag alla goa och glada!!

Kommentarer
Postat av: Jill

Jag gick in..läste..fick ånger...funderade...planerade....blev trött...och gick sen ut igen =)

2010-03-17 @ 21:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0