Dagens lydnadsträning

Idag så fick vi "lite" störning på platsliggningen! åtta stycken rådjur gick i skogsbrynet bredvid och titta nyfiket på när Tage låg som förstelnad i platsliggningen. Sedan så provoserar matte honom extra genom att gömma mig halvsynligt bakom bilen. och så kom det en hund som flög i mattes koppel pga alla lekinviter som han gjorde åt Tage. Sist men inte minst så kom Linda och figgade lockande på han. hihi gissa om matte vart stålt när han faktiskt låg kvar...
sedan gick vi linförighet och det är som om det sitter i ryggmärgen ;-)
Sedan kom vi eller snarare Linda på ett sett att påbörja kryp utan att blanda ihop med platsliggningen! Jo jag la honom framför mig, sedan gick jag böjd emot honom med en kröpt hand med köttbulle i, jag manar han att backa i kryp. Vi menar att kan han krypa bakåt så kommer det inte vara några problem frammåt heller, (hoppas)! hihi och dessutom så tyckte Tage att det var störtkul!
Sedan provade jag apportering med en glad och sprudlande hund!! nä det gick inge vidare. men men vi fick köra en ettans apportering och sedan avsluta glada i vågen!!
Vilken kanonstart på säsongen nu efter  all isande kyla!! here we come!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0