Lydnad kl 1 i Kramfors

Platsliggning 0,0
Tandvisning 9,5
Linförighet 9,0
Läggande 10,0
Inkallning 10,0
Ställande 7,0
Apportering 0,0
Hopp över hinder 8,0
Helhetsintryck 9,0
summa 141,5p

Och så kommer ursäkterna!! ;-) Platsliggningen förberedde jag han väldigt väl på så han kändes mycket säker.. Men då kommer det som inte får hända!! Tävlingsledaren säger till oss att han ska ta tvåans platsliggning istället pga att någon var SEN!!!
Jaja vi fick väl gå tillbaka och ställa oss på väntan då.. MEN då kommer den sista deltagaren och säger att hon avstår platsliggningen!! så då får vi gå in iallafall-... hmm inte något bra alternativ för mig och min Tage inte för i detta läge så har jag redan släppt nageln ur ögat på min herre så för att korrigera upp honom igen så snabbt innebar bara stress och pipande kom.. Så jag fick gå in med en pipande hund och förstod ju redan här att han inte skulle ligga kvar.... FFFFFFFFFFF ordet kan jag ju säga...
Sen så gick egentligen allting bra, ställandet gick han några steg och därför denna poäng. Apporteringen gjorde han en tjuvstart! och med detta så säger jag apport!! och det skulle jag inte ha gjort ;-( han tog apporten och höll så fint som han aldrig har gjort förrut, MEN vi fick nollan pga olydnad av MIG!!! Fan jag hade inte fått något förstapris iallafall utan platsliggningen men en åtta har jag fått förrut på apporteringen då han tjuvstartar!!!!
Men men nu har vi deltagit på första deltävlingen av Trippelchansen och vi har två tävlingar kvar!! så gode gud om du läser här!! se till så han ligger i morgon!!! pleaaaassseeeeeeeeee
;-) sov gott alla och så tar vi nya tag i morgon!!


Kommentarer
Postat av: Roger o Loka

Det kommer att gå bättre imorgon ;-)

Vi håller ju tummarna!

2010-06-04 @ 22:21:03
URL: http://vh.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0