Lydnad idag

Platsliggningen gjordes i 20min, han fick ligga medans jag gjorde ordning för resterande moment som jag skulle träna samt när jag tränade Mimmi. Mycket bra resultat!!
Mimmi tränade vi linförighet och ställde högre krav på henne idag och det tog hon väldigt bra. Nu sitter hon (inte) perfekt men hon sätter sig vid halterna!! bra resultat idag för lilltjejen.
Tages fria följe gick kalasbra det också, fick korrigera han någon gång vid vänstersvängen men han svarade dirrekt possitivt och jag är mycket nöjd med resultatet!!
läggande under gång smäller som vanligt i backen ;-)
ställande under gång också här gjorde han jättefint (vad jag kunde se) ;-)
sättande under gång fungerade också på första träningstillfället idag! ja jag kör DK och går inte alls lika långt ifrån som på ställande och läggande.. ;-)
rutan tog vi tiometers avstånd och jag hade bara två koner idag. Jag fick mata på han ut någon gång men tillslut så tjatade jag inte utan bara tog han i halsbandet och följde honom ut till bakom konerna och ställde han där. gick tillbaka till utgångsläge och belöningen kom.. Jag behövde inte tjata mer ;-) han fick bara två konor idag pga att jag vill att han ska veta att han ska igenom konerna! och jag tror han börjar förstå att någonting är det helt klart med dessa konor!! :-) Mycket nöjd även här med resultatet.
Fjärrdirrigeringen gjorde jag också på fem meters avstånd och han gjorde det klockrent från första provet!! suuuper doggy!! ;-)

Summan av kardemumman är att matte är mycket nöjd nu igen och det känns ju bara som Tage fått en nytändning med de nya momenten!! i just love that dog!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0