Ok det blev en tvåa! men men nu har jag min tvåa iallafall.. här kommer kritiken

mycket stor, maskulin, ganska bra huvud form, konvex nosrygg, snönäsa, tillräckling hals, bra manke, något lång länd. balanserade vinklar fram och bak. bra benstomme och tass. bra bröst korg. mågot mjuk rygglinje, lite brant kors, tydlig brun schatering på öron och rygg. rör sig med ganska bra steg någont lös armbågar, trevlig mycket livlig.
domare var Jesper Andersson




Vad kan man säga om dagen då? Jo personligen så är jag nöjd. men tävlingsmännískan i mig säger att jag ville ha mer.. men men hade jag inte varit tävlingsmänniska så hade jag förmodligen inte kommit där jag är idag heller. Det är väl helt enkelt en del av min personlighet, eller ??
Fast jag är i ärlighetens namn NÖJD! För med en tvåa så kan jag fortfarande få ett brukschampionat! jag har förmodligen extriör så det räcker till då korningen kommer och knackar på.. Ja för det är det som jag satsar på som hårdast. en frisk och sund hund med en skalle som ingen någonsin ska kunna klaga på.. Mentaliteten är den absolut viktigaste delen i det arbete som jag tänker genomföra.
Dessutom så är Tage bara unghunden ännu och hinner säkert växa på sig en del tills korningen ligger för dörren.
Sen är det ju alltid så att olika domare kan ge olika kritik också, så nästa domare kan ju tycka att Tage är jättefin, och ser kanske igenom honom och ser in i hans hjärta och hjärna, han kanske ser hur vacker insida Tage har. När tjejerna tex sätter sig på han när han ligger och sover, det han gör är att han tittar på dem och slickar lite på dem. När han sedan tröttnat så reser han sig och går iväg och lägger sig någon annanstans.
Tågabo Mirakel Tage den vackraste individ på jorden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0