spåret går kanon juh

På dagens träning blev det ett appellspår som låg i 50minuter. Så körde vi på med lydnaden.
Lydnaden blev fria följe med inlägg av ställande, sedan körde vi rutan och inkallning med ställande. Fria följe vill han gärna tränga mig så det måste jag försöka jobba bort. Ställandet fick vi också finjustera då han brukar ta flera steg när jag lämnat han, men jag tycker jag fick bra respons på det idag. Inkallningen gick ovanligt bra det också så jag är mycket nöjd med lydnadsträningen idag. Självklart så gjorde vi platsliggning utom synhåll också och det fungerar bra det också :-)
Spåret fick som sagt ligga lite längre och inget godis alls i spåret, bara apporter. Vid slutapporten så fick han godis iallafall. Han spårade mycket bra idag och i ett godkänt tempo. han tog diket istället för första vinkeln "trodde jag" men han var tydligen kissnödig mitt iallt så han gick ned i diket och kissade sen kom han upp och fortsatte spåra. Apporterna markerade han svagt men med min röst och kropps språk så fick jag han att gå tillbaka till apporten och visa vart den var :-) De andra två vinklarna tog han mycket bra och även alla tre apporter kom in!! så jag är mycket nöjd med min gubbe idag igen :-)
Mimmi tog jag fram linförighet och det börjar bli ganska bra nu ;-) det är lång väg kvar men jag ser framgångar.. Sedan provade vi början på apporteringen och det blev lite galet i början då hon skulle ta den och börja leka. Men jag kortade kopplet och visade henne hur jag ville ha det. Efter en stund så förstod hon också så nu öppnar hon munnen och tar den och sen släpper väldigt fort MEN vi är ju på rätt väg.
Så matte är mycket nöjd även idag med Mimmi!
så vad är slutsatsen då?!
ja det kan jag tjata om hur mycket som helst att jag är JÄTTE NÖJD!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0