Se där nu är jag här igen!

wow vad tider går fort, hmm vi har visst lkl2 tävling i morgon och är vi väl förberädda??      ......     ...... NÄ!
Men men vi går dit och gör så gott vi kan och så ser vi vart vi ligger om inte annat ;-.) dagens träning gick kanonbra iallafall.. det är hopp och apporteringen som jag inte har tränat så mycket på men som sagt vi går dit och kolla läget,, vi deltar iallafall så ser vi hur det går.
Dagens träning så gjorde vi fria följe, här tycker jag som vanligt att han är mycket "med" kan tränga lite väl mycket ibland men är han uppmärksam så är han helt klart med.
Rutan tränade vi utan konor idag! humm ja man kan ju undra vad jag ville ha ut för det. och det är en bra undran men jag tänkte se om han går ut rakt ut och fortsätter tills jag säger till.. Gjorde han det? ...   .... njäa är nog svaret på detta. första skicket gick han rakt ut men då stannade han lagom där konorna brukar stå!! hmm han ser dem kanske i huvudet! ;-) men jag nöjde mig inte där för det var inte det min träning var tänkt.. Så vi gör om, jag skickar igen och nu fortsätter han tills jag stannar han! YES!! MEN då gick han inte speciellt rakt ut från min synvinkel.. hmm då lägger jag ut leksaken som jag brukar lägga ut utanför rutan. och sänder han igen!! klockrent!! så jag slutar där..
Fjärrdirrigeringen tyckte jag att han tog sig frammåt ett steg :-( menmen vi körde på och vi utförde momentet ändå!!
Platsliggning utom synhåll tyckte jag gick aldeles strålande!! :-) Baniq fick ha sin sittning utom synhåll tillsammans med Tages platsliggning. Och båda två uppförde sig galant..
Inkallning med ställande då! ... ... hmm ... ... jaja han kommer han stannar och han kommer in till utgångsläget! MEN lite lång stopp sträcka dårå.. hehe
som sagt nä vi är nog inte klara för ett första pris men vi är på go väg och i morgon så åker vi till Ö-vik och deltar i lydnadsklass 2 så får vi se vart vi hamnar! wich us luck!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0