ja då vi tränar för fullt!!

men jag hinner inte riktigt skriva alla gångerna bara!! Träningen går frammåt och Tage är kanon duktig. Här hemma så ligger han nu utan pip och gnäll så vi får väl hoppas att han även gör det på lördag! :-)
Inkallningen går bättre och bättre MEN han stannar egentligen bäst när han ser bollen!! så i morgon så fortsätter träningen med det!
Rutan fortsätter vi jobba som vi har gjort, det har ju gett resultat och det är ju då det går som bäst!!
läggande är som vanligt bra så där försöker jag träna upp sättandet, då han har tendens att sätta sig snett..
Fjärrdirrigeringen känns också otroligt bra! på tävlingen så kom han fram lite men under träningen så finns inte det problemet!! så vi fortsätter träna som vi gör med det.
Ja annars så har jag lagt in metall apporten vilket inte är lika mysigt att leka med i munnen!! så jag hoppas det ger resultat även på träapporten när den kommer in igen!!
Summan då! jo jag är mycket nöjd med Tages träningar och vi fortsätter gladligen och hoppas på ett första pris på lördag då vi ska till Sundsvalls BK!

Mimmi fick också träning på riktigt idag!
Platsliggning med synlig förare bara sex meter ifrån henne och utan andra hundar! men det fixade hon galant!! blev fel en gång då jag belönade med rösten så trodde hon att hon fick komma! men jag visade mitt missnöje och lade om henne!! denna gången så hjälpte jag henne med ligg kvar efter belöningar och sen även när hon ska sätta sig!! DUKTIG TJEJ!!
Linförighet eller snarare början till det börjar hamna på plats nu! hon matas vid min sida och under gång! sedan utökar jag och ger henne inte hela tiden utan lite då och då! självklart så har jag hela tiden godis i handen!! men det blev framgångar även för mimmi gumman idag!!

Sen så har jag ju själv varit i Skolan idag!! och så hann jag med att simma också!! så det blev idag 1000m! och 40min!! men jag kan lova att det kändes att det var ett tag sen som jag simmade! skönt att känna när man har jobbat hårt med kroppen!!

Så summan av denna dag är såklart!! Toppen!! ha en kanon dag du med!! :-) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0