Dagens träning

Idag och även i går så tränade vi på inkallning med ställande och sedan rutan och sist men absolut inte minst platsliggningen.
Ställandet under marschen har varit lite svårt för Tage då han så gärna vill till mig. Men det finns en sak som faktiskt han gillar större och det är just föremål! och när vi kan leka ihop dvs träning så blir det som optimal bonus för Tage killen.. :-)
Vi har fortsatt kasta bollar över huvudet när jag kommenderat stanna! och jag tycker det fungerar bra :-) idag har jag tagit steget längre och bara ger hand tecken utan boll och sen vid bra ställande så får han belöningen. :-)
Rutan fortsätter vi mata på att gå rakt ut och inte stanna förrän jag säger till! dvs jag skickar han och så får han inte belöning om han inte fortsätter gå tills jag komenderar Stanna! :-)
Platsliggningen har jag också tränat vidare på. jag har lagt in pisksnärt medans han ligger och hoppas på att det gör att han förstår att han SKA ligga oavsett vad som händer runt om oss.. :-)

I kväll så är det dags för lydnadsgruppen och vi ska nog ta en powerwalk till tränings platsen :-) och sen hem igen!! kanon att kunna träna platsliggningen med andra hundar!

ha en kanon dag så hörs vi igen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0