Så är man i Strängnäs!

Helgen bjöd på glada besked tycker jag. Tage och jag var i Ö-vik och tävlade och han kändes himla vimsig.. hmm hur för jag över det självsäkra i både mig och hunden från sidan av planen till mitt på uppvisningen?? Till saken hör att jag kände att Tage och jag inte var riktigt så bra som vi brukar och kan vara!! men det är ju possitivt med tanke på att vi gick därifrån med 157p! Så här hamnade betygen:

Platsliggning 9
Tandvisning 8
Linförighet 7
Läggande 7
Inkallning 9,5
Ställande 7
Apportering 6,5
Hopp över hinder 8
Helhetsintryck 8       poäng 157
Tävling ö-vik

Sedan på Söndagen så var vi på utställning med Mimmi som dagen till ära även började löpa! Men kritiken hon fick var:
Typ. huvud- Stark nacke. Bra öv & und linje. Goda vinklar. Bra pigm & pälskvalité.
Bra temp, MEN beh, mer ringträning & diciplin. Som är viktig för utställning.
pris 1 och HP
1a pris och HP

Hihi ja vad säger man om det? jag har odresserad hund!! hihi Jo men faktiskt så finns förklaringen i att hon är helt enkelt aldrig tränad!! Nu när hon kommit hem till mig så har jag börjat med vardagslydnaden på henne så den är helt klart på god väg. Så jag förstår vad hon menade med diciplin och ringträning.. ;-) Vi ska jobba på det!

I går så började färden ned till Strängnäs, vi som åkte var jag, mamma, tjejerna och Tage. Resan på börjades kl10,30 hemifrån och vi var nere vid 16,30, lång resa tyckte tjejerna och Tage var inte helt missnöjd när han kom ur bilen heller ;-). Men men nu är vi här och Tage accepterar folket i trapphuset och ligger mest och funderar på om vi ska göra någonting snart! ;-) Japp det ska vi!!
För idag så ska vi lägga spår! japp nu blir det förhoppningsvis ett om dagen förrutom på fredag då jag förmodligen ska till Hemmesta och hälsa på syrran och hennes änglar.
Och på lördag så händer det!! uppflyttning eller ej?! det är frågan, men det känns lovande efter tävlingen i lördags tycker jag. Men men nu är det ny plats lite annorlunda moment och andra människor och hundar så vi får ta det som det kommer. Men hoppas måste man ju få göra. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0