Oskulden är tagen

På spårsesongen såklart!! ;-)
Jag fick meddelande av Linda i morse att spårmark har funnits!! kanon sa jag och började genast packa ihop mig och hundarna så vi kom ut. Jag gick i en mycket gäggig mark men men vad gör man inte? Spåret fick ligga i en halvtimme och det blåste kraftigt. Men men ska vi tävla om närmare än två veckor så lär vi få gå ut i de omständigheter som ges..
30min fick spåret ligga och sedan gick jag med Tage i koppel fram till spårstarten, Tage spårar hela vägen från bilen! Väl framme vid spårstarten så selar jag på han och sätter på spårselen, lugnt och fint gick detta till också. :-) sen så på spåret! klockren spårupptag och fram till första apporten som han dessutom tar upp och vänder upp mot MIG!! wow har aldrig hänt kan jag ärligt säga, så vad gör matte då?! :-/ Jo hon hoppar högt och ropar in han sååå duktig som han är!! Men det matte glömde var att det inte går att belöna Tage på det stojjiga sättet! hmm Måtte man lära sig det någon gång hihi..
Men resultatet blev iallafall med mitt utfall att Tage hoppade jämfota och tappade apporten i luften som sedan hamnade i snö vallen som var tätt bredvid.. hmm jo då Tage går dit och gräver lite till då han vet att Matte vill ju ha den där.. men det innebär att han gräver ned apporten.
Obs att vi gör allt detta och letar apporten istället för att dirrekt strunta i apporten som ändå aldrig blev funnen. Och på spåret igen!! ds
Men men när vi lugnat ned oss igen så försöker jag få på han på spåret igen men lite fördröjning med kissande och lite nosande till. jaja tillslut så fick jag kommendera lite hårdare SPÅÅÅÅR då kommer han på det och fortsätter spåra. Tage tar vinklarna jättefint och markerar apporterna men så kommer en svart schäferblandning på vägen nedanför och går och gruffar hela vägen bredvid spåret. Så Tage kollar vad han håller på med men tillslut så fortsatte han sitt jobb ändå.. haha
Vilket härligt förutseende för ett första spår inte sant!! hehe men men slut klämmen är väl att HAN är ett spårämne!! Tage och jag kommer fortsätta och ta ett spår varje eller åtminstånde varannan dag fram till tävlingsdagen!
ha en toppen dag i det härliga vädret!! kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0