ja nu har det varit ett tag sen jag skrev ser jag..

Helgen har varit i possetiv anda. Tyvärr så har det inte blivit så mycket träning den här helgen då vi har firat Alexanders åttaårs dag! Pappa och Helena, Christian och Danna, Mats och Linda och sedan Doris var de som kom och firade Alexander med oss. Ett härligt gäng och jag känner att det blir aldeles för sällan som det händer, men snart är det vår och då blir det oftare. Grillen vart elgrill inomhus då vädret inte riktigt kunde kallas vår. men men det gick bra det med och nu får vi hålla tummen för att vi kan grilla när jag fyller år iallafall..
Tack iallafall alla ni som kom för att förgylla denna stora killes åtta årsdag!


Men idag så har jag fått en ordentlig träning på voffarna mina. Tage fick ta ett lång pass ! som en lång linförighet med alla moment i! förutom platsliggningen dårå.
Jag körde först vanlig linförighet med vändningar på olika sett och varv, backade ganska raskt, jag gick sidled och vändningar på stället.. och han kändes himla med liksom! Så jag fortsatte med läggande under gång och sedan ställande och sen tvärtom och så provade jag framåtsändande och ställande på avståndet 15m och det gick kalas det också, förrutom att han vill vända sig mot mig då han vet att där är belöningen!! apportering gjorde vi både ettans och appellens och sen gick vi linförighet med apporten också innan han fick lämna av den. Inkallningen är som vanligt inte några problem heller.
Så det jag kände jag behövde ändra idag var just när han vill ställa sig mot mig i ställandet. så jag gick och gjorde det momentet igen och när han vände upp mot mig i ställandet så gick jag dit och ställde han rakt och gick tillbaka till utgångsläget och därifrån komenderade jag före. Så fortsatte jag ett par gånger, Efter det så gick jag och lade bollen på backen rakt framför honom och gjorde samma prosedur igen och då fick jag tyvärr inte stopp på han i tid! han glömde ställadet men det kom tillbaka när han fått tag på bollen!! hehe 


Jo och känner DU som läser detta att du har något bättre eller annorlunda sett att lära in det så får du gärna skriva detta.. Jag är tacksam för alla råd och tips!! ;-)


Mimmi fick känna på hur glad matte blev om hon satte sig på min vänstra sida! och sen hur gott och roligt det är att komma på inkallningen!! Framsteg även med vackra Mimmi Maräng!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0