Snöslask och duggregn kan det bli bättre..

väder att träna hund i? öh nä! och självklart så gick Linda och jag ut för ett lydnadspass. hehe skulle bli intressant hur hundarna beteer sig i dyngvädret. dessotom med en massa snö på marken.. Jo då det gick det också
Tage fick börja med hårdträning av platsliggning, jag har gett mig attan på att huvudet ska ned och det var ju lite att jobba på utan att lilltungan skulle komma ut och leka i snön.. ja jag kan ju säga så att hade jag en taggad hund innan så vet jag inte riktigt vilket ord jag ska använda nu.. Kanske dåraktig?!  Men men det gick med korrigeringar och massa beröm så låg han faktiskt med huvudet ned tills jag kom tillbaka och belönade duktiga du!!



Hihi nu när snön fallit så ser han inte så viiit ut dirrekt !! :-)

sedan gick vi fritt följe hihi jag har aldrig förr haft en hund som galopperar bredvid mig i vanlig mars!! hmm men han höll positionen ändå.. haha kan man mer än skratta så här i efterhand iallafall, måste ju ha sett riktigt kul ut. Tage hade kul i allafall och det är väl det som gör träningen värd att göra? Men med ett ordentligt kommando FOT igen så taggade han ned igen om så för en stund iallafall..
Lite läggande under gång bakade jag in i fria följet idag, och det gick som alltid en smäll i backen så låg han och väntade på nästa komando!! Likaså bakade jag in ställandet också i fria följet och det gick jättebra det också. men där belönade jag med att kasta godisen över honom..
Fjärrdirrigeringen gick också jättebra..
Frammåtsändande provade jag också och gissa hur det gick?! jo då det gick hyffsat förrutom att han blev högerstyrd.. hmm men efter lite korrigeringar och prov igen så funkade det också hehe..
Vi passade på att prova en budföring också och där ser vi att vi har en hel del att jobba på men det kommer nog det också..

Ja summan av kardemumman så gick träningen ganska kanon idag trots piss vädret! så visst är det ett hundväder alltid!! kram på dig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0