Divakurs idag!!

Duktiga Ekipage gör det så roligt att leda dem! i dag så fick dom lite ideer om hur ingången ska gå till och störningsträning samt lite linförighet. självklart även platsliggning och inkallningar.. Det hela gick bra och jag hoppas även att ekipaget är nöjd..
Själv så tränade vi såklart också efter kursen. Tages platsliggning börjar ge sig lite, han lade ned huvudet utan tjat och såg ut att ligga lugnt och vänta.. tänk om det kunde komma nu!!!!!!!!!!!! men men vi har hela vintern på oss också men platsliggningen är ju så viktiga poäng så va ....n... Men det är lugnt jag är LUGN!!!!
hmm vem ska jag lura nu då!? hihi nä så faligt är det inte faktiskt..
Linförigheten gick som vanligt jättebra om man gillar heta hundar, han lämnar inte sidan men det känns som att har galloperar bredvid mig och det är tungt ska du veta. men jag har en glad hund och det ger mer än bra betyg!! Läggandet gick som vanligt kalas, det smäller riktigt i backen när jag säger kommandot. Inkallningen ja vad säger man om det,, jo då det går fort men han kommer och slirar in vid min sida..
ställadet går också bra, idag så körde jag frammåtsändande och sedan ställer jag han "där ute". Tycker det verkar som han tycker det är roligt även det. Ja vad gjorde jag sen då.. jo fritt följe men det är samma som med linförigheten het som bara den!!
Alltid roligt med en glad hund men hur tröttar man ut han???????????? kom med tips..
Sen tar jag gärna emot andra tips och ideer som du har när du tränar din hund.. tex hur jag kan försvåra fria följet med sitt under gång tex.. kom gärna med alla ideer som du har, jag sollar bort det jag inte köper såklart!! så kom med allt!!
kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0