skönt med ett spinningpass

Så himla skönt att Östen har fått ett jobb här i stan för en gångs skull! han kommer hem på nätterna och ofta till middagen.. Tyvärr så har alltid det några sämre vibbar eller vad jag ska kalla det, han vet aldrig hur länge på kvällen han kommer att jobba då han tydligen har jour.. hmm inget possetivt som inte har något negativt med sig. Såå mina planer med min tävlingslydnadskurs går visst åt skogen, ja jag har ju inte lust att betala 7-800kr för en kurs och sedan inte veta när jag kan gå. Däremot min egen kurs som jag håller med Eva och Margareta kommer jag att fullfölja. faa..n i värsta fall så får jag ta med mig brudarna då, blir lite tungt att ha dom med men vad gör man inte..
Annars så är planerna fullt igång med min företagsidé. ska bara ordna med af skattsedel och hemsidan sen är vi igång..
Tage och lydnaden då?? Jo då det går frammåt och det går bra dessutom.. hehe alltid bra. men vi är bara och snosar på lydnadsettan ännu.
platsliggningen jobbar vi på varje gång såklart, liggandet har han fattat tycker jag men jag vill att han även ska ligga med huvudet nedlagt så han ser riktigt avslappnad ut. och tro det eller ej!! men han har hajjat att han får godis om han lägger ned huvudet och godis vill han ju ha såklart!!! hehe duktig kille.
Linförigheten jobbar vi sakta men säkert på också, vi gör enstegs förflyttningar och vändningar och "oftast" så är han så konsentrerad så det går jättebra.
Sitt stanna kvar och inkallningen är fortfarande uppdelad men han sitter jättebra också. tom bollar och andra ekipage kan gå emellan mig och Tage.
läggandet har vi påbörjat med lek och det fungerar jättebra även det, MEN när vi har kört läggande så tror han att han ska fortsätta med liggandet i alla andra moment.. där gick valphjärnan i kras!!
Apporteringen leker vi också in för tillfället. han tycker det är kanon att bära men att lämna tillbaka är lite värre med. så jag får jobba mer på bytes övningar!!
nä sen har jag nog skvallrat klart för ikväll. Jo min dator blir lagad nu idagarna så då kommer jag att kunna uppdatera hemsidan också!! därav att allting skrivs här eller i bilddagboken. kram så länge


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0