Mattes tjej har varit hemma och hälsat på!!

åh vad glad jag blev när Tony ringde och frågade om han och Mimmi fick komma och hälsa på!! japp självklart!! Mimmi verkade må jättefint och hon var så lycklig att få komma och leka med brorsan!! hehe för det var verkligen bara fokusering på brorsan. Jag passade på att fota en hel del såklart och en hel del bilder finns på bilddagboken (länk galleri).

Jo sen ringde Helene i går och frågade om jag fortfarande ville gå tävlingslydnads kursen. Japp klart jag vill! Helene tyckte kanske inte att det var så nödvändigt med kursen för mig. Men jag sa att med Helene och Anna som instruktörer så vet jag att jag kommer få många bra tips och råd på vägen och dessutom så blir det en puch i rätt riktning och lydnaden kanske man tom kan lära sig att tycka vara kul också!! hehe vem vet.

Men lydnads träningen har vi såklart redan börjat jobba på och Linda och jag har träffats varje dag nu den här veckan och tränat våra yr skallar. Hennes Baniq är visserligen äldre men då Linda har varit på BB så länge så har träningen liksom glömts bort i unga Baniqs skalle. Men både Baniq och Harry har ju allting klart i bakhuvudet så det är ju mer eller mindre en påminnelse för dem. iallafall Harry som är kalas duktig som vanligt!! Baniq är också otroligt duktig, har en grund i hela lydnads ettan. inte illa va!! Tage då? hehe vi har en låååång väg att vandra, men vi kommer att vandra långsamt men säkert frammåt och till sommaren så är planen att vi startar lydnads ettan.
Platsliggningen går sakta men säkert frammåt, vi jobbar även på att försöka få han att lägga ned huvudet på platsliggningen. sedan har vi linförigheten och fria följet, där går det också jättefint och kontakten börjar bli jättefin, självklart bara korta sträckor och vändningar. Läggandet har vi börjat jobba på också och samma som ovan så går det också sakta men säkert. Apporten leker vi in också så gott det går. Sitt stanna kvar sitter jätte fint nu faktiskt, idag så bollade Linda framför och emellan oss under momentet och det var svårt ska ni veta, sen fick Tage sitta och jag trog lite i kopplet för att framkalla fel så vi kunde korrigera. men jag behövde inte korrigera många gånger, det där fattade han dirrekt. vad har vi mer gjort då? hmm nä nu kommer jag inte på någonting för tillfället så tills nästa gång får ni ha det så bra. Jo Tony kunde visst datorer han med så han tog med sig Östens datorburk i går!! så nu håller jag tummen att den går att ordna till så vi kan ha den tills jag har råd att laga min andra.

Jag  vart förvånad över storleksskillnaden som faktiskt det var på mina änglar och blev ju tvungen att väga in dem. två dagar efter sexmånaders dagen. och hör och häpna!! Mimmi vägde 17.5kg och Tage vägde 26kg!! hehe nästan 10 kg som skilde dem så ni förstår nog skillnaden på dem utseende mässigt. här kommer en bild som smakprov



Tage och Mimmi 6 månader gamla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0