Felicia är dålig......

hmm kan inte mina änglar få känna att dom har det bra någon gång? varför ska dom råka ut för allting och alltid vara sjuka? Jag undrar hur många gånger jag har tänkt tanken att -nä nu finns det inte någonting mer! eller nu orkar jag inte mer! Men av någon konstig anledning så klarar man det igen och igen och igen.. Skumt så nu kommer min nästa fråga: Hur många reservdunkar har man? ja vad jag menar att när man känner att nu räcker det nu klarar jag inte mer... osv så kommer det alltid fram en extra dunk med kraft för att klara nästa problem eller sjukdom. Hmm är det så det ska vara att man känner att nu är det nog den sista reservdunken vad gör jag sen??  Ja det är många frågor jag har i huvudet nu, kanske att det beror på att jag inte har sovit någonting överhängande mer än två timmar i streck de senaste nätterna. eller tom de senaste veckorna.. ja ja men på något konstigt sett så får man styrkan ändå. är det inte konstigt tycker du?
Men men nu är det Felicias tur igen. hon har haft hög feber sen i onsdags och i går så var jag inne på Akuten med henne för hon hade så jobbigt att andas, hon kändes överansträngd fast hon legat i soffan och vilat hela dagen. Evelina tyckte syrran var tråkig då hon gång på gång blev bortputtad när hon försökte få Felicia att vara med i hennes lekar. Konstigt egentligen men det verkar presis som om dom förstår varandra på en helt annan plan än jag förstår någon av dem. Förmodligen så är det det där tvillingsnacket som man har hört talas om, att tvillingar har ett eget språk och förstår varandra bättre än någon annan. Synd bara att inte Evelina heller kan tala om för mig vad som felar och vad jag ska göra när ingenting är bra eller till belåtenhet.. Uch och fy för sjuka barn som inte kan berätta vart dom har ont....... Vi for iallafall till Akuten igår efter ett samtal med sjukvårdsupplysningen. Min bror Ronnie och Emma följde med oss TACK och lov för det. Annars vet jag inte hur jag skulle orkat köra hela vägen fram och åter och dessutom ha med Evelina som börjar bli trött med all rätt. Vi kom hem igen klockan 22.30. då hade felicia fått hjälp med andningen genom en syrgas som dom hade på sjukhuset. syrgasmasken var inte någonting som Felicia tänkte ta utan våld!! hehe kämpe in i det sista. Men hon fick i sig medicinen iallafall och genast så lät det bättre i luft rören.
Idag så tycker jag ju inte dirrekt att det är någon förbättring men febern är lägre iallafall och det är ju bra. vi fick med oss en flaska bricanyl som vi ska ha i reserv. Så nu är det bara att hålla tummen igen... måtte mina änglar få bli pigga och krya snart och få behålla hälsan dessutom..
Annat som har hänt är att jag ska på anställnings intervjuv i slutet på månaden till sollefteå och företaget heter Finnmera. Det är utgående samtal här också men en större grundlön. Så vi får väl se hur det går.. Nä nu vill jag inte skvallra något mer för tillfället, kram på er så länge!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0