Allmänlydnad i högsta hugg!!

Ja då min Linda är och tävlar denna helgen och en annan får stanna hemma här och vara lugn så får man träna så gott det går.. Jag och Anna "min promenad kompis" tog en långprommis nu två dagar i rad! Och båda dagarna har Tage gått lös hela promenaden. Det innebar visserligen att ha en nagel i ögat på han när vi gick bredvid trafikerade vägar mestadels. Men det gick!! lös och lydig hund jag har!! Det märktes när han började bli trött, då började han glömma bort komandot "här" så då fick jag korrigera och tala om vad som skulle vara rätt.
Idag så fick han tom hålla en spår pinne under en bit som jag kände försvårade det hela en hel del. Men men han gjorde det och vi gick förbi både hästar och hundar "då i fot kommando" men ändå..
Sen fick han sitt första bad igår och idag så badade han igen. nä han gick inte tillräckligt ut för att behöva simma men han är inte rädd vatten iallafall och han dök ned nosen flera gånger både idag och i går.. Så nu så när Linda kommer hem och tiden räcker till så ska vi börja jobba vattenarbetet också!! Men jag far ju bort nu nästa fredag och blir borta från träningen med hund i en vecka. Tage ska nämligen vara hemma med husse när vi far till El Stockholmia!! Mamma och brorsan i strängnäs och syrran med familj i Hemmesta!! Men vi kommer hem igen efter midsommar helgen, och sedan är det dags för våran brukslydnadskurs!! Ska bli såååå skönt att få fara till Settna igen!! sommarens höjdpunkt, och jo då jag kommer att figga också men bara någon kvälls MH.
Nä nu ska jag kolla lite TV innan sovdags!! kram och godnatt på er alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0