Tisdag igen

Dagen började väl inte som den bästa men den utvecklade sig ganska bra ändå. Trött och elendig kände jag mig och tanken på allt som är just nu så var jag inte på mitt topp humör inte. men men dagen gick mot sitt slut och då visar det sig att jag faktiskt har sålt två stycken abonemang och har två till på gång så det är väl inte fy skam.
Sedan om man bortser från jobbet så är vi förskylda allehop i familjen och jag känner att jag är i bristningsgränsen av vad man klarar av som anställd. Jag vill ha en betydelsefull dag, jag vill längta till jobbet! jag vill längta hem och jag vill alltid må bra och ha glada personer bredvid mig!! sån vill jag vara!!
Träningstider med lydnads gänget börjar närma sig och vi ska visst börja redan nu på tisdag!! guuud så roligt att få komma igång "igen" fast det är ju att börja om igen. men men vi får ta det lugnt och ta träningen succesivt för att se hur pass medgörlig han är min lilla Tage!! hmm han är ju ändå bara fyra månader så det är ju inte så att man kan kräva någe mycket av han, men man kan ju alltid sitta bredvid och miljöträna. sen så får han lära sig att matte tar hand om andra hundar också så nog lär det bli högljuda protesteringar kan jag tro. men men ska jag kunna hålla kurs nu i mars så lär jag behöva träna han med att jag håller på med andra också. 
Stackarn, mycket han ska lära sig i sin unga ålder. men men sånt e livet!! och det har gått bra förr så varför ska det gå sämre nu ? nä just det!! och ska man bli brukschampinjon så måste man stå ut med en del hehe
Ser mycket fram emot våra träningsstunder!! och snart är det vår!? eller !? idag har det säkert kommit en dm snö igen hmmm om det ändå ville ge sig någon gång så vi får komma ut i snöfri skog någongång!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0