Nu har Mimmi blivit Härnösandsbo

Japp idag så for Mamma och jag till Härnösand och levererade Mimmi, jo Tage var också med såklart. Resan började klockan 10,30 och vi var hemma igen helt slut klockan 17,30! pust vilken dag det blev.
Först så for vi till Härnösand där jag och mamma gick in med Mimmi till hennes nya hem, Tage som fick sitta kvar i bilen skrek och protesterade högljudt. Presis som om han visst vad som skulle hända, eller så var det bara det där LÄMNA INTE MIG HÄR SJÄLV!! När vi kom ut igen så var det tyst i bilen, pust så skönt! vill ju inte ha någon skrikhund i bilen när man lämnar denn... En bild på min ängel!



Hmm ni må tro att det är tomt här hemma nu när ängeln inte är hos oss. Tage ligger på köksgolvet och ser fundersam ut vem han ska leka med nu. Men men det är väl säkert även här som min ångest kommer fram och saknaden eller är det sveket jag känner mig skyldig till? hmm tomt är det iallafall och det kan jag säga att både jag och Tage känner iallafall med säkerhet.

Sedan for vi till Sandra och där blev Tage väl bemött av alla kamphundar!! hehe min kaxige kille var inte så kaxig längre, när hela gänget kom och skulle hälsa och busa och visa vem som egentligen är den som bestämmer. Haha Tage tog så lite plats som han bara kunde, men det löste upp sig senare och då gick det riktigt bra. Inte lätt att komma hem till Mamma och hennes flock med Mormor i täten heller. Ändå tror jag bara det var hälften av Sandras hundar som kom ut. hehe får väl se hur det blir den 18 då vi ska gå på promenad tillsammans med kenneln!! Korvgrillning är utlovat också.. mums.......

Kommentarer
Postat av: Anna Ahlström

God fortsättning! Vad skönt att det löst sig med fodervärd, men jag förstår att det känns tomt.

Mvh Anna

2009-01-03 @ 09:20:41
URL: http://blogg.alltomhundar.com/aka1107

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0