Måndag morgon!!

och här sitter jag på fikarasten och bävar mig för mitt tandläkarbesök som jag ska till klockan 10,40! Jag ska nämligen göra en rotfyllning!! huhuhu :-(
Mimmi går det jättebra för hos sin nya fodervärd! och det är sååå skönt att känna att hon fått ett permanent hem där dom ger henne den kärlek och omsorg som hon ska ha. Jag hoppas och tror att jag kommer kunna ta med mig "ägaren" när jag ska ut på mina träningar. Valpkursen som jag ska gå med Tage här på kramfors BK kommer Mimmi också att gå med sin nya kamrat. Det ser jag mycket fram emot också.
I dag så var det 5plusgrader ute!!! härligt att våren börjar närma sig, tyvärr så var det halt som bara den på backen men det får man ju leva med eller hur?! Snart kan vi börja vårat viltspår!! japp nu ska vi köra stenhårt på det så vi är tävlingsklara när dom är 9månader!! sen ska vi satsa på Viltspårs championatet!!
I går så blev det inte någon sökträning heller :-( Tage är halt och jag hade ont i ryggen och huvudet så vi blev ett radarpar som fick snällt stanna hemma. fast det var sååå fint väder. Jag hoppas vi är fit for fight nästa träningspass. Men nu i helgen som kommer så är jag upptagen med valpspecialen både lördag och söndag!! och dessutom så jobbar jag lördag kväll mellan 17-21!! Jag hoppas det kommer att gå bra för Maria på jobbet att jag får börja klockan 17!!
Måste komma ihåg att tala om det. nä nu ska jag gå och fika! kram så länge

ONT ONT ONT!! jag gjorde inte någon rotfyllning idag, de drog ut tanden istället!! hmm så nu gör det ont.
jag satt presis och skrev ned hur långt som helst här på bloggen men sen så gjorde jag en förhandsgranskning och då försvann min fina insändare eller vad det nu kan ha blivit av det hela. Hur som helst så försöker jag skriva det igen.
Östen pratade med Tony idag och han berättade att det går jättebra med Mimmi, guud så skönt att höra. Jag har anmält mig och Tage på en valpkurs här i kramfors, Mimmi och Tony är anmälda och tydligen så är Bandit och Carla också anmälda!! hehe jätte nice!! för ett år sedan så var jag den ända i kramfors som hade en vit herde hund och nu är vi tre som ska gå samma valpkurs!! sååå fa....ng nice tycker jag. Jag hoppas dom blir sugna att följa med och träna lite bruks också... vore så himla kul om vi kunde följas åt och hjälpa varandra så framgångarna blir många!! hehe inga höga planer alls som vanligt!!

Sen satt jag och funderade på hur kul det skulle bli om vi fick starta våran Norrlandsgrupp, nu börjar vi bli en hel del med vitingar här uppe och det vore ju kanon om vi kunde få ett aktivt gäng som regelbundet hade träffar där vi tränar, utbildar och har skoj ihop. Självklart så får stockholmarna eller varför inte skåningarna komma och gästspela med oss!! Kanske tom vi skulle kunna köra KM- Norr också hehe kul vore det och jag vet många som är sugna på att hänga på!!

Sen har vi det där med SBK frågan också, Jag fattar inte vad det sitter i att vi inte kan få bli SBK-anslutna.. ingen Schäfer? nä Vita herden är av en egen ras så det menar jag med att jag har inte någon Rottwailer eller Riesen heller!!
Som jag ser det så skulle det bara blir fördelar med en SBK anslutning. Fler utställningar som dessutom är billigare än SKKs utställningar är idag. Vi skulle ha tillgång till fler meriter såsom Brukschampionat eller Korning. Det finns ju vissa uppfödarpriser också.. Och även om vi blir en SBK anslutna så menas det ju inte att man MÅSTE träna och tävla bruks aktiviteterna. det finns många som har brukshunds raser som bara använder dom till sällskap eller utställning eller kanske lite lydnad också..
Men om man ser det som det är; vad tränar man med sin VH idag? jo man tränar lydnad och agillity, vi tränar spår, sök. rapport och viltspår.Det finns även Tjänstehundar och assistent hundar inom VH rasen, så som jag ser det så är det bara ett skumt motarbetande när man säger att man inte ska gå med i SBK. Jag personligen tränade även vatten med min Texas vilket han fixade kalasbra.
Annars har vi ju vallhundsklubben?! hur många tränar seriöst vallning med sin VH? och om vi nu skulle gå med i den klubben så vet jag att om man ska få avla på sin Border collie tex så måste man ha ett arbetsprov som innefattar vallningen. och som jag sedan vill påpeka är att idag så är det väldigt svårt för dom som har BC att komma med på dom tävlingarna och proven. Hur bra skulle det då gå med VH? bara en tanke som slog mig.
nä nu har jag förmodligen ökat spänningarna hos vissa igen, men men det är ju som sagt min blogg och där får jag skiva mina tankar och funderingar som jag vill. Passar det inte sig så sluta läs!!
ha en jättebra kväll och sov gott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0