Har stött på Råddjur nu!!

Hihi glömde ju att berätta att jag har brytit Tage på råddjur!! hehe det vet han förmodligen inte ens om han undrade säkert bara vad skutton jag röt till för.
Vi gick ut en morgon som vanligt och Tage kissar nästan utanför dörren "som vanligt" som tur var så motade jag inte bort han som jag brukar försöka för att få han att inte rasta sig presis utanför huset!! Vi har ju en dunge där han kan springa och kissa i, nä då det är inte så lång sträcka.. Men hur som helst så när han väl stod och kissade så ser jag i skymningen hur det rör sig nedanför trappan som leder till där vi har bilarna. Ops ett råddjur som står och glor på oss.. Jag tittar på Tage som vädrar högt med nosen och ryter i ett NEJ till han. Han bryter sitt beteende och kommer till mig, självklart får han massor med beröm. Jag berömmer honom samtidigt som jag ser att råddjuret springer iväg bort bakom Bastuhuset.. skönt tänker jag då försvann hon. Men kan du gissa vad vi möter när vi också kommer runt hörnet!! Jo då Råddjuret står ännu en gång och glor på oss!! hmm Ytterligare en gång så börjar Tage vädra högt och dessutom så blev han nog ganska förskräckt på hur stor och nära hon stod
Ännu än gång så fick jag till ett NEJ! och kallade in han till mig! hehe HAN kom ytteligare en gång och jag känner mig ganska stålt över mitt och hans agerande!! Det är inte alltid man får sådana här tillfällen i handsken!!
sååå himla nöjd är matte Annica nu

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hi hi vad ni är duktiga!

Kramiz från Njurunda

2009-01-17 @ 17:30:48
URL: http://www.sismoff.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0