Ja Debuten är klar och vi överlevde båda två..

114p fick vi och detta var utan platsliggningen och inkallningen!! så jag är helnöjd..

Platsliggningen: När jag lämnat Tage så satt han kvar visserligen men han blev lite fundersam varför jag inte kommenderade honom att Ligga förmodligen, så då började han sakta komma emot mig och därav så nollade vi detta moment. Jag hade förvisso inte räknat med att han skulle ligga lugnt och stilla eftersom vi haft problem i detta moment sedan ett tag..
Tandvisningen gick bra 10p
Linförigheten gick hyffsat han trängde i vänstersvängar och sena sättande 7p
Läggande under gång gick bra 8p
Inkallningen??!! hihi förmodligen slarvade jag när jag lämnade för han kom efter mig när jag hade gott min sträcka. 0p
Ställande under gång gick också bra 8p
Apporteringen gick förvånadsvärt bra 8p
Hopp över hinder gick kanoners 10p
Helhetsintrycket 8p

Så nog är jag helnöjd alltid!! Nästa gång ska vi ha platsliggningen också!! ja inkallningen är jag inte oroad över, förmodligen ett missförstånd som sagt..



Sedan så hade jag igår det andra spårtillfället och det vart kanoners, Ronja och Mimmi var med och vi lade två spår till dem och det gick klockrent, Mimmi verkar vara som Tage och har bra näsa.. Sedan var det Raili och hennes coscos och mysan, Mysan försökte väl men orkade inte fram till slutet i höga gräset men coscos gjorde även han ett kanon jobb.
Tage däremot fick spåra andras spår i går, först fick han hämta in Mysans mjukishund så då gick han Railis spår och sedan fick han hämta Mimmis boll som dom lekt bort, så då gick han efter Ronjas spår också. Tyvärr så blev det svinn på Mimmis boll men spårade fint gjorde även han. Helt slut så fick han även gå sitt eget spår som jag lagt till han. Mycket trött var han men vi fann 3apporter ändå, han tittade helslut på mig efter tredje apporten så vi bröt efter det, Man får ju tänka på att det var strålande solsken i går igen och värmen är förödande för bubben min.. men Lite kort fick vi iallafall och dem ser du på bilddagboken eller galleri på hemsidan.



Tågabo Mimmi Maräng

Kommentarer
Postat av: Jill

Visst kan du få veta..hehe..en dag :) hahahaha

2009-08-16 @ 15:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0