Idag så var det promenader och stadsträning

Morgonen efter att vi lämnat barnen på skolan och dagis så for jag och Tage till Anna för en promenad. Solen stod högt på himlen men tyvärr så blåste det kalla vindar. men en helt klart godkänd dag för en promenad!!
När vi tagit den promenaden så åkte jag och Tage hem igen, för att sedan hämta vagnen innan vi gick för att hämta tjejerna. Då vi hämtat tjejerna så gick vi ned på stan! promenaden gick jättebra och Tage gick lös mest hela tiden. När vi väl var nere på stan så kopplade jag upp han.
Tage visade ingen stress alls när vi gick på stan, vi provade att gå igenom alla människor som var där och som vanligt så fick vi många blickar på oss ;-)
Vi satte oss på en parkbänk, eller ja jag sitter på parkbänken. Tage lägger sig snart ned bredvid och tjejerna sover redan. Jag tycker det är kalas att inte Tage visade någon som helst stress, både möte med andra hundar och framförallt massa människor. Det var vid lunch tid också så det var många springande yrande människor som stressade förbi.
Sedan när vi suttit en stund så gick jag för att handla på Hemköp. Där gick gränsen även för en snäll och lugn MR Tage!! Han blev bunden utanför, vilket jag inte har gjort förrut. och han visade högt och tydligt sitt missnöje. hehe inte många som vill gå fram till en sådan "kamphund" hehe alltid någonting bra med det dåliga. Nä då jag ser problemet och skall ta tag i den omgående.. Han måste ju kunna sitta bunden och jag lämnar utan att hela stan ska höra vart vi är.. Ska vi dessutom bli bevaknings ekipage så måste vi jobba sten hårt på det momentet!! Så ni som tränar med mig PÅMINN om detta.
Sen när vi kom hem så fick han prova sitta i linan en stund också, och tro det eller ej men han tystnade till slut!! hehe nä han blev inte hes heller. Jag höll självklart koll under hela tiden han var bunden och mycket högljutt berättade Tage genast sitt missnöje. men den här gången kunde jag vänta ut han då inte vi sitter mitt inne i stan och folket blänger!! hehe så han tystnade faktiskt och tillslut så låg han lugn och fin på sten hällen utanför. Jag kunde tom gå ut och belöna han men rösten och han låg kvar!!! så tack och lov att han inte är en stressad individ och att han är så lättlärd!!
Men som sagt vi får ta nya tag i morgon också. I morgon så ska vi prova på Spåret och träna lite mer lydnad också.
Nog för ikväll!! godnatt och sov gott även om solen lyser dig i ögat! den finns förhoppningsvis där i morgon också!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0