Idag så gick träningen bara bra igen

det märks att han är ung och att valphjärnan inte alltid hänger med liksom... men men det går en dag i sänder. Idag så tränade vi sitt stanna kvar. Han fick sitta still medans jag dirrigerade Linda och Baniq ett tag. sedan så lade jag han så han fick ligga plats stanna kvar i resten av momenten. hehe han var kanon duktig och jag blir så impad när han faktiskt ligger kvar både under inkallning, apportering och även när Baniq får leka själv med bollen. Jo då lite pipande blev det men jag tycker han gjorde det kanon bra ändå. Sedan var det vår tur, vi började med linförighet men jag har snöat in på sättande idag då jag har märkt att han fuskar och sedan blir det slött liksom. och jag vet ju att han kan sitt!! så idag så gav jag mig attan på att träna detta. Ja det fungerade ganska bra, men vi märkte snart att han gick ned sig så då böt vi metod. Men men jag har iallafall tränat det idag. Sedan gjorde vi läggande under gång, och det är nästan samma där att det blir slött, och det vill vi ju inte ha. men då jag gick tillbaka lite och gjorde en halvhalt när kommandot kom så gick det bättre. Inkallningen gick kalas. Ställande gick ganska bra det också, han stannar men det är ju inte något färdigt moment ännu. men men som sagt, vi har ju tid på oss. Apporteringen går sakta men säkert frammåt det också.
Ja slutsatsen då? jo då vi är och petar i alla momenten nu i lydnadsklass1. så frammåt går det iallafall.
Registrerings beviset på företaget Divatorpets kom idag!! jippi!! och sedan fick jag mail om att domänen är klar också!! så nog går det frammåt alltid!! jo så inom kort så kommer hemsidan www.divatorpets.se komma att fungera. Måste bara göra klart den först...
Hemsidan och träningslägret är iallafall bokat och utlagt på hemsidan min nu, så nu är det bara att hålla tummen att vi får in tillräckligt med vitingar och landseer hundar så vi inte behöver ta in andra raser. Jo då i vitingarna så ingår vit schäfer också!!!  även oreggade jill!! hehe kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0