Åh vilken kille jag har!!

Jo då jag menade Tage såklart!! hehe Vi har ju påbörjat spåret och lagt godisspår i ca 70m. Det är som om han inte har gjort annat så han tog nästan alla korvbitar som låg i spåret. Men apporterna som ligger i spåret skiter vi i. hehe Ja vad ska man begära då?
spår 2 gjorde vi också ca 70m och samma visa igen, han hittade nästan alla korvar då med, men glömde eller sket i apporten som ligger i spåret. Slutet däremot kom han på att man skulle ha jättekul med så den tog han upp och slängde i väg igen!! jippi!!
I dag så lade vi spår nr 3! Och detta spår blev mycket längre, jag lade till en sväng och spåret var säkert en 150m om inte längre. men jag lade bara en apport (kampleksak) och sedan en slutapport (kampleksak) och sedan mindre med godis än vi brukar. Linda och jag bestämde oss för att vi skulle gå och titta på den andre dessutom så svårighetsgraden blev enorm idag... hmm tänkte jag att ja ja det får gå som det går..
Men vad hade jag att oroa mig för då?? jo det märktes på Tage att det var ett längre spår, men han fullföljde spåret och gjorde det kalasbra. Han hoppade som vanligt över apporten fast det var en favvo sak, men han gick över den efter att han nosade lite (jo då! jag försökte få med glada röster och rop att han skulle plocka upp den! :-) men han ignorerade mig också.) han skulle spåra!!
Ja inte är jag missnöjd för det inte, i viltspåret så ska han ju inte ha några apporter alls i spåret och det är ju framförallt det som jag kommer att tävla först och främst. Sedan så får jag jobba på apport markeringarna på sidan av. Det känns som om jag inte vill börja bråka i spåret då han spårar så bra..... Baniq gör det ännu bättre kan jag ju säga!! hon är ju också inne på sitt tredje spår i år. hon fick prova sparsamt förra året men inte alls mycket. I år är hon nu efter tre träningspass appellklassredo!! Go Linda Go Baniq!!
Bilder finns i bilddagboken www.hundannica.bilddagboken.se eller via hemsidan under galleri på hundsidan!
men ett smakprov ska ni iallafall få!!

Go Tage Go!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0