I går så var vi på bevakningskursen

Japp intron med Harry har blivit gjord och jag är mäkta impad över hur lätt han gick med mig för att arbeta fast matte Linda och syrran Baniq satt rakt emot oss i skogen. Lite jobbigt tyckte han nog att det var då vi satt i bastjänst, bara ligga där och vänta på att få jobba!! det är tufft och sedan som sagt när matte och syrran sitter mitt emot. sedan gick vi en bevaknings stig där två figgar var utlagda, den ena var en vindfigge och den andra en ljudfigge. Både Harry och Baniq fixade de här uppgifterna jättebra. och som sagt jag är impad på Harry som dessutom gjorde det med en annan förare än sin älskade matte! Tack till Linda att jag får låna Harry Boy!!

I dag så är det en mindre bra dag! hmm det mesta känns jobbigt men allting går ju ändå som vanligt! Nu är dumpen (overallen) på plats, skrammel lådan och skrammel är där, spökskärmarna är målade och spökdräkterna sydda, avståndslekens beklädnad är sydd, harbanan har plattats ut och väntar bara på hjul som är beställda och kommer förmodligen idag.
Det som ska göras är att Sten ska krattas och kastas bort från harbanan och sedan på med sand och sågspån och hjulen så är den klar också!
PMen är skickade och köket är beställt så nu är det bara att köra på!! såååå skönt det ska bli efter detta !! då ska jag ta en paus över resten av hösten och vintern och bara ha bevakningen och självklart lilla Tage (när han kommer), annars så ska jag engagera mig i familjen osv. Ja just det ja jag ska vara medinstruktör för provapå kursen som vi kommer att ha på klubben. Men det är ju bara kul att få komma ut i skog och lära spår, sök och uppletande!! ja budföring brukar det också bli. Det ska bli kul!

Vädret är mulet och grott kanske det är därför som jag inte är på hummör alls. Men det är fredag och tjejerna är inte dirrekt piggare tyvärr, de sover fortfarande dåligt på natten pga hostan. Alexander börjar visa försylning även han och hostar så nu undrar man bara NÄR ska detta sluta?? Jaja nog med gnällande nu, Det finns alltid de som har det värre!
och när det är som värst så kan det ju inte gå sämre, eller?
haha kram på er så hörs vi sen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0