Äntligen

så ska jag försöka sätta punkt för det här med Texas. Enl obduktionen så blev det inte något annat än akut cirkulations svikt. Detta säger egentligen ingenting så Sandra (texas uppfödare) ringde till Ebba som var den veterinär som obduserade min Texas. Och enligt veterinären så om man kunde jämföra med någonting (vilket man självklart inte ska göra) så skulle det vara förtidig spädbarns död! detta har hänt vissa individer som är vid runt ett års ålder. Detta sker inte på någon speciell ras eller kön! utan det kan hända vilken hund som helst.  
Dvs att Texas var helt frisk och sund, ingenting som tyder på att det skulle vara genetiskt eller medfött!!
Så snälla ni som har blivit osams med andra eller smutskastat eller pratat skit!! Hör av er till de som blev utsatta och var rakryggad och be om ursäkt! Om inte för personerna som det gällers skull så för linjerna som skulle ha tillfört den vita herdehunden de fina arbetslinjerna och den goda mentaliteten som är värld att behålla!! 
Jag hoppas och tror att jag ska kunna som alla andra skriva om mina känslor och tankar här i bloggen. Jag har aldrig varit mycket för en dagboksskrivare men när det gäller vad som går bra så vill jag att ALLA ska kunna läsa och en del kanske tom kan ta tillvara på det som jag skriver, vem vet!?  Men då vill jag ju också kunna känna att jag ska kunna skriva här när det är svårt och problemen kommer.
Har någon någon annan åsikt om detta så låt bli att läsa min blogg eller så talar du om för mig att jag ska SLUTA skriva här!
Annars så finns ju ett annat alternativ och det är lösenords skyddat! men då känner jag ju också att då är jag ju inte öppen för alla och vad är det annars för vits att skriva här? Detta var ännu en gång MINA tankar och funderingar!!!
Ha en bra dag och jag hoppas att ni får ett fint och sorgfritt hundliv framöver!!
kramizz

Kommentarer
Postat av: Hrodgeir

Synd att somliga beter sig illa. Sliter och drar när de ser ett skadat byte!

Alaska kommer från den hitills jämnaste och bästa kullen (VH) vad gäller mental stabilitet och arbetsvilja som har beskrivits. Ledstatistiken är också mycket bra. Så jag tror att du har de bästa förutsättningarna som överhuvudtaget är möjligt för Tage. Tages pappa går heller inte av för hackor, trots att han är gammal! Få yngre hanar har den energin.

Så har jag lagt ut texten lite för dessa linjer för att kompensera en del elaka tungor.

Lycka till med Tage. Nu kommer allt gå bra för nu har ni haft er beskärda del av otur.

2008-09-05 @ 09:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0