tacka vet jag bra barnläkare!!

I går så var vi och visade upp döttrarna till dr Norrby. Han kollade allting på tjejerna som vanligt och konstaterade att Felicia har inte öroninflammation utan hon har blåser i hela svalget och munnen, Evelina däremot var röd i öronen.... Hmm att man ska behöva gå dubbelt för att få en bra läkarvård. Eller är det meningen att man ska behöva vänta med att gå till läkaren med tjejerna om inte Jonas Norrby är där?? hmm känns ju lite desperat att jaga läkare också hehe jag har ju gubbe som jag är nöjd med!! ;-) så pensilinet tog vi bort och istället ska jag ge full dos med alvedon supp och sedan Befon tror jag det hette, en inflammationshämmande, febernedsättande och smärtstillande medicin till lilla Felicia. Evelina fick örondroppar och alvedon supp! såå skönt och lugnt det blev så fort medicinen börade värka!! Så inatt så har jag fått sova iallafall några timmar istöten!! jag har bara varit upp fyra gånger på hela natten!! det du!!
skönt att medesineringen som Jonas gav oss hjälper, det är så himla jobbigt när tjejerna är sjuka, dom kan ju liksom inte säga vad det är som är fel eller gör ont. och sedan den där blicken som säkert alla mammor och pappor känner igen att -TA BORT SMÅRTAN NU! -DUMMA MAMMA! Huwwa vilken tur att dom inte kan prata kanske!! Hehe I dag så snöar det igen och det är snorhalt!! så kör försiktigt alla ni som är ute på vägarna.
I morgon är det Lördag och den dag som Mimmi ska fara hem till Östersund!! hmm lite jobbigt känns det men det är ju iallafall min hund och jag kommer att ha koll så allting blir bra, Gunilla som fodervärden heter fann jag tycke för dirrekt så jag tror nog att allting kommer att bli kanon!!
Linda har jag inte pratat med idag så där vet jag inte riktigt hur det är men Mina tankar finns där!!

här kommer en bild från idag!!
Mimmi Maräng! 14nov
är hon inte söt min lilla Mimmi så säg?!

Kommentarer
Postat av: Jill

hon är så söt så =)

2008-11-14 @ 17:25:32
Postat av: Eva

Sötnosen! tur du får träffa henne i fortsättningen mé! Och vilken tur du fick tag i en "bra" läkare! hoppas de ger med sej nu för gott... sömn måste man få... även MAMMOR :0) Ha en bra helg.

2008-11-14 @ 20:48:58
URL: http://www.123minsida.se/Kira-Tess/13763544
Postat av: Evelina

Men vilka söta hundar!!!!!

2008-11-15 @ 08:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0