Utställningen i Sundsvall

Klockan 03,20 så vaknade jag och kunde inte somna om. hmm andra natten som jag har svårt att sova!! Det kan inte vara bra att fundera så mycket för en liten utställning!! Men men nu är den över och vi träffade jill med krutrut och uppfödaren Sandra. sedan fanns där andra fina vitingar också. mycket kul och intressant dag.
Vi fick gå in som första hund och jag och mamma fanns på plats redan klockan 07,10! ja jag hade ju läst pmët och där stod klart och tydligt att man skulle vara på veterinärbesiktningen senast en halvtimme innan man skulle in i ringen och på pmet så stod det att det var start för första hunden klockan 9,00 i samtliga ringar så jag tänkte att det kommer nog att vara jättekön då jag ska dit och sen resulterar det i att jag får stressa igen! näää inte då
ingen kö alls var där när jag kom, så vi klev in tidigt som attan, ja vi var inte först men så gott som. När klockan sedan började närma sig 9 så kände jag hur paniken började klättra. hmm hur ska jag gå`? vart ska jag stå? och vilken färg på bandet är bäst?`ja många frågor som dök upp men jag hann som vanligt inte fundera så länge för rätt som det var så ropade hon in mig och Texas. Vilken tur hon pratade svenska!! så jag fick börja med att springa runt i ringen ett varv för att sen ställa upp honom inför domaren. hmm ja gissa om att jag fick jobba på lydnaden. men ett fot ja med flera dk så sprang han mycket fint vid min sida i ringen, på komandot stå så stod han en bra stund. när domaren kom fram och skulle känna på honom så stod jag där med frollic!! tack för frollicen!! så han vart så focuserad på godiset så domaren fick göra vad hon ville..... tom ta på svansen och kulorna!! fantastiskt.. kritiken får ni läsa om på hemsidan då jag har skrivit in den men jag fick iallafall en etta.. så det är jag nöjd med. hade ju räknat med en tvåa! så det var ju bara bra det. kram och hej leverpastej!!
image25image26

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0