Lydnadsträning på Latberget idag och på klubben i kväll!!

Idag så kör vi hårt igen, lydnadsträningen på latberget var jag med Linda. Jag, Tjejerna och Texas kom en halvtimme tidigt men vi körde igång ändå. Linföigheten gick hyffsat, läggandet kan han klockrent nu!! men han vill gärna lägga sig innan komandot! haha har jag kört för hårt med det tro! nä då men med en kille som vill sååå mycket och är som sagt 8månader gammal, kan ju inte gå perfekt jämt eller?
Inkallningen gick jättebra förrutom att han lade sig ett par gånger när han väntade, men jag fick mycket motion ioch med att jag fick gå tillbaka till han om och om igen. hehe inget tjuvstart där inte. Men när han väl satt hela min gång sträcka så blev det ytterligare en klockren inkallning, jag har tjatat in han att gå runt mig nu så det börjar fungera bra men det är en låång väg runt mig!! men det kommer nog det också!
Sedan började vi med ställandet!! hehe ligg nähe sitt nähe hmm hopp då? inte det heller. ja ni förstår. men till slut så ramlade polletten ned här också så nu får vi köra lite mer ställande!! I kväll ska jag försöka att köra hela programmet!  Ska bli kul att se hur det går.
En platsliggning med annan hund "harry" var den första gången vi gjorde, och han lade sig fint, låg lugnt och till och med så lade han ned huvudet!! kanon juh!! Men sen kom den felade länken igen! hmm matte att hon alltid ska dra ut på det längsta, efter två minuter och Texas låg väldigt lugnt så lät jag han ligga i en till. hmm dumt att utöka för fort och som sagt detta var den första gången med en annan hund bredvid vid en riktig platsliggning. men men det kommer det också!
Jag är sååå himla glad över framstegen vi har gjort, Apporten då frågar ni nu! jo ni förstår kan jag få skippa den?? haha nä då den kommer den också, tids nog så förstår han meningen med att springa och hämta in ett dött ting. Apporten är rolig så länge den rör sig men sen  när den bara ligger där så ...... ja vill du ha den då får du hämta den!! är Texas talesätt!!
Nä nu vet jag inte mer att skriva så länge men som sagt det kommer mera!!

Kommentarer
Postat av: Eva

:0) johooooooo, nu ha ja sett bilderna! :0)
*snyft* vaffö ringde ni inte mej då ida... ja kunde åsså ha åkt till latberget... Ha de bäst... hörs å syns

2008-05-12 @ 21:54:55
URL: http://www.123minsida.se/Kira-Tess/13763544

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0