Ja nu har det varit helg igen och mycket hände....

Jag har fyllt 35år så jag har haft fullt med folk här! i veckan som var så va min mamma och lillebror här. sen på lördagen så kom fler familje medlemmar och även vänner! nä nu skriker mina tjejer så jag får fortsätta skriva senare!! kram så länge!!
Nu är jag tillbaka igen och klockan är visst redan 21,30!! Hehe tiden går fort när man har roligt. Jo sa jag att jag fått en förlovningsring i present? Nä men nu sa jag det. Det blev en Sarek som jag redan hade tittat på, och dessutom så tyckte vi båda att den är klart snyggast. Sen fick jag pengar, en snygg topp, våtdräckter och våtstövlar. Vackra blommor fick jag dessutom. hmm vad mer kan en flicka önska sig?
Och det bästa av allt var alla goa och trevliga gäster som förgyllde mina dagar i helgen, tack för det!!
Sedan går vi till dagens skörd då. Jo vi har varit ute och tränat idag! åh vad skönt att få träna hund igen hehe. Lydnad var programmet idag och vi började med linförigheten. Den var som vanligt. lite hoppig i början men sedan efter en tillrättavisning så gick han kanon igen. När han börjar bli trött så börjar han tränga och blir det för svårt att konsentrera sig så blir det hopplärka igen. Läggandet fortsatte jag jobba med och jag tror faktiskt att det börjar sitta nu, ja vi får självklart finjustera på momentet men själva läggandet är inte längre något problem. skönt!! Men sen provade vi apporteringen och ja vad ska jag säga, leka med apporten eller vad man än använder går väl an men när han ska bära på kommando så blir han sur och spottar ut. Ja ja vi får jobba hårdare med det, Inkallningen gick bra, jag försöker få han att gå runt mig istället för att han tar sats och stöd på mig ordagrant, vilket pinsamt nog alla mina hundar har gjort! så det måste ju vara någonting som jag gör eller? Jaja men att gå runt underlättar ändå vatten arbetet sen, för då vill man helst att han simmar runt som i budföring när man hämtar in figguranterna.
Men det är en senare fråga, snart så kanske vi kommer i vattnet också!! skulle ju vara guld.
Och på söndag så ska jag till Sundsvall där Texas uppfödare börjar med viltspårsträningen! jippi så kul det ska bli!!
nä nu ska jag kolla mailen igen!! kram så länge


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0