Idag så var vi på Viltspårs träning!!

åh vad kul vi har haft idag! en kanon dag med strålande solsken, jättetrevliga tjejer och så toppen hundar såklart. Japp nu är jag sådär sångglad igen som Östen brukar kalla det när jag kommer hem och Texas har gjort matte nöjd!! Det är ju såklart de flesta gångerna som jag har varit ute och tränat. Men som sagt så ibland så kan det bli fel och det är såklart aldrig Texas fel utan en massa orsaker som jag glömmer bort mellan varven. Men det var en klok människa som sa att En bra hund har aldrig dåliga dagar! hmm tänkte jag och många fler med mig säkert, men om man tänker efter så är det ju inte hunden som har en dålig dag när det inte går som VI förväntar oss!! inte sant? Ja jag vet ganska läskigt när man tänker i dem termerna.
Men egentligen om hunden hade en dålig dag skulle vinden blåsa för hårt för det? eller att barn eller andra störningar stör dennes arbete? Så om du ransakar dig själv så är det ju så att vi kommer alltid med dessa förklaringar till varför våran bästa vän gjorde fel eller sämre ifrån sig! eller?
Så om vi tänker på frågan igen!! Är det hunden som har en dålig dag?
Nä inte min hund iallafall. Nä det är jag som är den stora felande länken när någonting inte går rätt till! Har jag en dålig dag ibland? Japp det har jag, jag kan vakna med huvudvärk, kan klanta mig genom att tappa någonting eller så kanske jag tom gör illa mig!! ja det kan iallafall få mig i dålig dager. Jag tror nog att många kommer på sig själva om man tänker efter eller? Hmm många frågor idag men det är bara ja eller du själv som kan svara på hur det är för dig och din hund. Så slutsatsen till detta då? Japp nu skryter jag igen men FY vilken kanon hund jag har!! TACK Tågabos kennel som har gett mig min ängel!!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Tack för grattis. Nu vet vi vilken träning vi ska koncentera oss på.
Kul att viltspårsträningen gick så bra.
Ha de gott så ses vi på måndag

2008-05-11 @ 20:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0