åh vad jag blir trött ibland

Hihi pinsamt men idag så var vi och tränade lydnad på Flogsta, Jag, Linda och Eva. Linförigheten gick bra men jag känner att jag drar ut på det i det längsta så han ska göra fel!! låter kanske skumt men min filosofi är att då kan jag korrigera där och sedan så blir tävlingen så mycket lättare sen då det är dax för den. Vid sakta linförighet så ville han gärna lägga sig. hmm ja då körde jag såklart ett ställande istället och kanon blev det!! åh vad skönt att det verkar fungera. Efter det så körde vi en inkallning ja eller vi påbörjade en inkallning men när Texas tjuvade så gick jag tillbaka och satt han igen och sedan så gjorde jag bara sitt stanna kvar en gång för att han inte ska få komma frammåt! Efter detta så gjorde vi ett läggande också och det small i backen!! haha där satt tian!!
Åter till inkallningen som tydligen har blivit ett svårt moment att sitta kvar. hmm killen kan det mesta som jag tar honom inför och sen när man kommer till inkallningen som bör vara enklast så misslyckas vi! ja vad säger man?
platsliggning gjorde vi också och han låg jätte fint och lugnt, han lade tom ned sitt huvud! jippi så då vill ju matte gå fram och berömma med en godbit.. hmmm så var jag där och förstörde igen..
Nä jag får sluta belöna annat än på avstånd och eller efter momenten, för han går igång när jag berömmer under momenten, så ytterligare en ajjabajja på matte!!
Ikväll så är det onsdag så jag får se om vi inte åker ut en stund till klubben ikväll också.. det beror på hur tjejerna beter sig och sover under dagen.. men jag kanske åker ut en stund innan allt folk kommer så har jag tränat färdigt när de kommer! hehe smart men då får jag ju inte någon kommendering vilket jag tycker att jag måste lägga in nu. Har bokat tid hos ådalenshundhälsa idag så Texas får ett bad av anna när vi kommer från Stockholm, två dagar innan utställningen men bättre en ren hund än en hårig!! hehe eller! ja dessutom så kommer dom ju från skåne ja systra iallafall och där har dom ju haft högsommar så mindre päls än henne lär han väl inte ha! haha ska bli kul att träffa jillsan igen!! och se krutrut också!!!
I em så har jag varit och tränat på klubben! det gick jättebra tycker jag. Anna Ahlström var där och tränade med sin grönis. och då går det fort och det är mycket springglatt, så Texas tyckte att det såg roligare ut än det vi tråkade på med, men men han gjorde iallafall det som han skulle. Sedan efter en stund så kom Linda ut och dirrigerade oss igenom hela ettans program, förrutom apporteringen dårå. Det gick bra, men det är mycket hjälper som man har lagt på sig. dubbelkommandon, slår mig på benet. det rycker i hunden på ställandet då han förväntar sig bollen! hehe jaja man får väl banta bort dessa också då men sen så är vi snart klara för officiella tävlings debuten.. när den är ser du på prov på hemsidan...... kram och godnatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0