Väntar på telefontid på sollefteå sjukhus!!

Åh vad trött jag är på barnskrik och doktorer som inte fixar mina barn!! efter sjätte veckan med sjuka barn så börjar även mina nerver synas på utsidan :-( Stackars Felica som blev sju månader nu den nittonde har fortfarande problem med öronen.
Jag var och fick göra odling samt att doktorn satte in öron droppar och ögondroppar på jänta min.
Allting började den 21februari tjejerna var då presis fyllda sex månader, Alexander hade varit snuvig och hostig en längre tid men natten till torsdagen den 21 februari så hostade Felicia tills hon spydde. Jag ringde till BVC för att rådfråga och då bokade de en tid hos läkaren för båda tjejerna samma dag. Jag och Östen åkte och hämtade Alexander på väg till vårdcentralen så läkaren fick kolla alla tre på en gång.

Sagt var gjort och alla tre fick Mollypect för hostan plus att Alexander fick yttligare en hostdämpande medicin  för att det syntes i hans hals att han gått med hosta för länge..
En vecka senare så var det planerat att jag och tjejerna skulle fara ned till mamma i Strängnäs, då hon var nyopererad och behövde hjälp. Jag och tjejerna far ned iallafall fastän inte tjejerna var på topp ännu, men en vanlig försylning trodde ju vi och det är ju inte så att man dör av det!?
Två nätter fick jag sova hos mamma, sedan började Felicia skrika!! hon skrek i tre dygn och Evelina hjälpte till. Dag tre så ser jag att Felicia har gegga i örat, hmm skumt. har jag missat att hon spytt när hon legat och sovit? ja ja torkade bort "spyan" och sedan fortsatte jag mitt race. Men när jag såg att Evelina också hade gegga i örat så kände jag att nä du inte missar jag det på båda tjejerna iallafall!
ops nu ringde doktorn från sollefteå sjukhus! måste rusa! får berätta mer sen! kram så länge!image9


Kommentarer
Postat av: marie-louice

Hej Annica.
Min syster.

Nu har jag dragit ut allt du skrivit och ska läsa allt ihelgen.
Du är en duktig mamma. Och har alltid haft god hand med hundar. Att du hinner med allt. Och att barnen varit mycket sjuka. jätte tråkigt. Jag vet att det varit väldigt jobbigt för dej. Hoppas nu på ljusare tider. Kram från din syster

2008-04-18 @ 15:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0